جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بازدید معاون آمار و بررسی حوزه های علمیه کشور  از حوزه سمنان

حوزه/ معاون آمار و بررسی حوزه های علمیه کشور با حضور در مدرسه علمیه باقر العلوم عليه السلام بسطام ، در جریان برنامه های دوره ميثاق طلبگي حوزه سمنان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین فاضل، معاون آمار و بررسی حوزه های علمیه کشور با حضور در مدرسه علمیه باقر العلوم عليه السلام بسطام  ، ضمن بازدید از این مدرسه در جریان فعالیت های داوطلبين دوره ميثاق طلبگي  قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل، پس از بازدید از بخش های مختلف مدرسه علمیه در نشست صميمي با مسئولین مدرسه و داوطلبين دوره ميثاق طلبگي این حوزه از نزدیک در جریان فعالیت های این مدررسه قرار گرفت .

وی در ادامه جلسه در سخنان کوتاهی، به روايتي از امام حسن مجتبي (ع) با این مضمنون پرداخت:"  فردي خدمت حضرت رسيد و هديه اي به حضرت داد حضرت هم به این فرد فرمود منم میخوام به تو هدیه ای بدهم که باید یکی از آنها را انتخاب کنی و اگر انتخابت درست باشد هر دوی آنها را به تو هدیه میدهم ، حضرت در ادامه فرمودند بیست هزار درهم را میپسندی یا علم و قدرت استدلال  را میپسندی که به تو هدیه بدهم ، فرد با کمی تامل دومی را انتخاب کرد و دلیلش را اینگونه عنوان کرد ، اگر بیست هزار را بگیرم زود تمام میشود ولی اگر قدرت علم و استلال را انتخاب کنم می توان با آن به شبهات مردم پاسخ دهم و هزاران درهم از این راه در بیارم و با این جواب حضرت بخاطر انتخاب صحیح این فرد هر دو هدیه را به او داد "؛ این روایت نشان از اهمیت تصمییم درست دارد.

معاون آمار و بررسی حوزه های علمیه کشور در پایان از داوطلبین خواست تا در انتخاب خود دقت نمایند و با مشورت و مطالعه بهترین راه خدمت به امام زمان (عج) را پیدا کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha