پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار مشاور شیخ زکزاکی با حجت الاسلام والمسلمین مختاری

حوزه/ شیخ امین ضمن توضیح در مورد شرایط وخیم شیخ زکزاکی،گفت: شیخ زکزاکی از کمترین امکانان در حبس هم بی بهره است و یک چشم و یک دست ایشان زیر شکنجه عمال حکومتی نابینا و فلج شده؛ اما حکومت به دروغ می گوید که حال ایشان خوب است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، شیخ امین، عصر امروز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین مختاری، رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران گفت: شیخ زکزاکی با تمام وجود به تقریب مذاهب اسلامی معتقد است  و تنها راه رسیدن به اسلام ناب را در وحدت مسلمانان می دانند.

وی گفت : ایشان معتقد است که ما نباید فقط در هفته وحدت دم از وحدت مسلمانان  بزنیم؛ بلکه باید در تمام سال منادی وحدت باشیم؛ چراکه ما مسلمانان دارای یک قرآن و قبله هستیم؛ پس باید بر وجوه مشترک مذاهب اسلامی تاکید نموده تا به وحدت عملی در جهان اسلام برسیم.

*باید همانند هفته وحدت، هفته امام خمینی داشته باشیم

مشاور شیخ زکزاکی افزود: این عالم نیجریه ای با مطالعه دقیق این قرن گفت: ما در این قرن مثل امام خمینی (ره) نداریم و البته در همین قرن هم بیشترین ظلم و جور به مسلمانان رخ می دهد؛ ما باید همان طور که دارای هفته وحدت هستیم، هفته امام خمینی نیز داشته باشیم تا همه مسلمانان در جهان اسلام ضمن تحقیق درباره ابعاد شخصیتی ایشان از شخصیت امام خمینی (ره) الگو بگیرند . 

شیخ امین با اشاره به تشکیل گروه ترویستی بوکوحرام گفت: بوکوحرام در نیجریه برای مقابله با روشنگری های شیخ زکزاکی شکل گرفت؛ چراکه مردم نیجریه استقبال گسترده ای به معارف اهل بیت (ع) نشان دادند که همه اینها نشان از موفقیت شیخ زکزاکی است .

*بوکوحرام ساخته دست حکومت نیجریه است

وی افزود: در حادثه حمله بوکوحرام به تظاهرات مسلمانان ما پی بردیم که بوکوحرام ساخته دست حکومت نیجریه است تا با این وسیله به مقابله با شیعه بپردازند .

مشاور شیخ زکزاکی با اشاره به شهادت فرزندان شیخ زکزاکی گفت: بوکوحرام در سال 2014 با حمله به تجمعات شیعیان، 3 فرزند شیخ زکزاکی و 40 نفر از شیعیان را به شهادت رساندند .

وی افزود: ارتش حکومتی در حمله به دفتر شیخ زکزاکی علاوه بر دفتر، حسینیه ایشان را نیز خراب کردند و از آن موقع تا الان شیخ زکراکی در بدترین شرایط در حبس به سر می برند .

*یک چشم و یک دست شیخ زکزاکی نابینا و فلج شده است

شیخ امین ضمن توضیح در مورد شرایط وخیم شیخ زکزاکی گفت: شیخ زکزاکی از کمترین امکانان در حبس هم بی بهره است و یک چشم و یک دست ایشان زیر شکنجه عمال حکومتی نابینا و فلج شده؛ اما حکومت به دروغ می گوید که حال ایشان خوب است.

وی در پایان افزود: حکومت به هیچ کس اجازه ملاقات با ایشان را نمی دهد و فقط چند بار خانواده ایشان توانستند به ملاقات ایشان بروند که در همان ملاقات در جریان شرایط بسیار بد ایشان قرار گرفتند .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha