پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام آزادیخواه

حوزه/ سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: برای تحول بیشتر و بهتر و رشد و بالندگی در حوزه‌های علمیه نیازمند تقویت همه‌جانبه شورای عالی حوزه‌های علمیه استان‌ها هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین احد آزادی‌خواه در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک به آیت الله اعرافی مدیر جدید حوزه‌های علمیه و تقدیر از زحمات آیت الله حسینی بوشهری گفت: امروز نظام حوزه علمیه به عنوان مرکز توسعه و گسترش مبانی دین مبین اسلام و مذهب حقه جعفری نیازمند یک مدیریت هوشمندانه، جامعه نگر، پاسخگو و وحدت‌آفرین است.

وی بیان کرد: اگرچه همه مدیران حوزه‌های علمیه تاکنون زحمات زیادی را کشیده‌اند؛ اما امید است با حضور آیت الله اعرافی این ویژگی‌ها در نظام مدیریت حوزه علمیه متبلور شده و به اوج برسد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تحول در حوزه علمیه را مورد تأکید قرار داد و گفت: نگاه تخصصی به دروس حوزه، تقویت بنیه تبلیغی حوزه علمیه و ارتباط روحانیون و مبلغین با شئون مختلف اجتماعی مردم، زمینه را برای رشد، تکامل و تعالی بیشتر می‌کند.

وی با اشاره به تجربه موفق آیت الله اعرافی در جامعه المصطفی بیان کرد: ارتباط با کشورهای مختلف و تلاش برای صدور اسلام ناب تشیع جعفری و آموزه‌های انقلاب اسلامی از ویژگی‌های بارز مدیریتی مدیر جدید حوزه‌های علمیه است که این انتخاب بجا و آگاهانه موفقیت غیرقابل‌انکاری را برای آینده حوزه ترسیم کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین آزادی خواه با بیان اینکه تقویت همه‌جانبه شورای عالی حوزه‌های علمیه استان‌ها یکی از انتظاراتی است که امروز برای تحول بیشتر، بهتر، رشد و بالندگی در حوزه‌های علمیه انتظار می‌رود، گفت: تقویت حوزه آموزش مخصوصاً سطوح عالی حوزه و دروس عالی فقه اصول یکی از مطالبات طلاب اکثر استان‌ها است.

وی توسعه طرح هجرت و استقرار مبلغ در مناطق مختلف کشور را از انتظارات دیگر از مدیر حوزه علمیه عنوان کرد و افزود: اگر فقط روستاهای بالای 100 خانوار را واجد روحانی در نظر بگیریم، حدود 15 هزار مبلغ آماده اعزام نیاز داریم؛ ولی تاکنون تنها کمتر از 5 هزار مبلغ به‌صورت بلندمدت به روستاها اعزام شده‌اند؛ یعنی دو برابر ظرفیت موجود نیاز به کار داریم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: برای موفقیت در بخش‌های مختلف، حوزه علمیه نیازمند است ارتباط مؤثر و راهگشای خود را با مراکز فرهنگی و اجتماعی مانند مؤسسات قرآنی، کانون‌های فرهنگی و هنری، سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های رسمی و غیررسمی کشور افزایش دهد.  

وی ابراز داشت: حوزه باید تلاش همه‌جانبه‌ای جهت بازنگری در متون فقهی مذهب جعفری و ارائه متن مشخص فقه پویا داشته باشد تا بتواند به نیازهای روز جامعه پاسخ بدهد.

حجت الاسلام و المسلمین آزادی خواه در پایان گفت: کمیسون فرهنگی مجلس این آمادگی را اعلام می‌کند که در طول مدت مجلس دهم با حوزه‌های علمیه سراسر کشور  به‌صورت ویژه تعامل و همکاری داشته باشد.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha