جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سید حسین مومنی/  احیاء شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مسجد جمکران

حوزه/ این استاد حوزه بر لزوم مراقبت از جوانان در شرایط سخت و هجمات دشمنان علیه اعتقادات مذهبی آنها با حضور در کنار علما تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی شب گذشته در مراسم شهادت حضرت امام صادق(ع) در مسجد اعظم قم، گفت: انقلاب نبوی، در سخت ترین شرایط ممکن و در جامعه ای بدوی که کفر آن در نهادینه شده بود، آغاز شد و این انقلاب با امام علی(ع) و ائمه اطهار(ع) ادامه یافت.

وی افزود: این انقلاب در هر دوره به یک شکل خاص ادامه پیدا کرد و در دوره های مختلف، مدل هدایت و حضور مردم در کنار ائمه(ع) متغیر بود؛ در زمان امام حسین(ع) مردم به تدین التزام نداشتند و حتی برای پاسخ به مسائل شرعی خود نیز به امام، رجوع نمی کردند.

این استاد حوزه بیان کرد: در دوره امام حسین(ع) دین کاملا از بین رفته بود و به قول فرمایش حضرت سیدالشهدا (ع)، دین به اندازه نیمی از یک کاسه نیز در میان مردم نمانده بود؛ در این زمان بود که تنها چیزی که می توانست این دین را از این وضعیت در بین مردم نجات دهد، خون سیدالشهدا(ع) و تکه های بدن ایشان بود.

وی گفت: امام حسین(ع) به دنبال شکل دادن به حکومت دینی بودند که الگویی تمام عیار برای نظام انسانی باشد؛ حکومت دینی به دنبال پاسخگویی به تمام نیازهای مادی و معنوی جامعه است و کسانی که به دنبال مبارزه و مقابله با این حکومت هستند، چیزی از فوائد این حکومت نمی دانند.

این استاد حوزه تصریح کرد: خون امام حسین(ع) سبب شد که مردم در محضر امام سجاد(ع) و ائمه طاهرین زانوی تلمذ بزنند؛ امام سجاد این جریان را آغاز؛ امام باقر(ع) این نهضت را تأسیس و امام صادق(ع) این مکتب را تثبیت و توسعه دادند.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی گفت: انقلابی که امام صادق(ع) بنا نهادند، انقلابی جهانی و ابدی است که اگر به بیانات و محورهای این مکتب و انقلاب عمل شود، تمام مشکلات معنوی و مادی بشریت حل خواهد شد؛ ولی مشکل اصلی آن است که این بیانات مورد توجه و عمل مردم قرار نمی گیرد.

این خطیب حوزوی بیان کرد: امام صادق(ع) به دنبال تحقق انقلابی فرهنگی در تمام عرصه ها بودند؛ زیرا بنای این مکتب بر فرهنگ است و بنای این تغییر باید بر مبنای نظام نامه قرآنی و اهل بیتی باشد و کسانی که از این صراط مستقیم منحرف شدند، قطعی راهی جز هلاکت نخواهند داشت.

وی اظهار کرد: امام صادق(ع) در روایتی خطاب به عبدالله بن جندب فرمودند که شیطان را دام هایی است که برای محبان ما پهن کرده است؛ زیرا شیطان برای هر شخصی با روش، نحوه و خاصیت او وارد می شود.

سخنران این مراسم گفت: صراط مستقیم صراط اهل بیت(ع) است و کسی که در این مسیر یعنی مسیر ولایت حرکت می کند، در جایگاه حقیقی انسانی خود حرکت کرده است؛ ولی باید مراقب بود؛ زیرا شیطان برای این محبان و ره پویان صراط مستقیم نیز دام هایی سخت در نظر گرفته است.

این استاد حوزه تصریح کرد:  اشاره حضرت به آیه قرآن است که فرموده است که شیطان از هر جانب به سمت مومنان حمله می کند؛ شیطان از سمت جلو و پشت و چپ و راست، مؤمن را احاطه می کند؛ امام در تشریح این حمله همه جانبه، تفاسیر استثنایی را بیان می کند که نشان می دهد این بیانات کاملا سرچشمه در وحی الهی دارد.

وی گفت: امام فرمودند که منظور از حمله شیطان از جلو، آن است که او تلاش می کند که آخرت را در منظر انسان سهل جلوه داده و به او تلقین کند که در آخرت اتفاق خاصی رخ نمی دهد و انسان باید خوش بوده؛ از جوانی لذت برده و در پیری نیز توبه نماید.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی تصریح کرد: مراد از حمله پشت سر شیطان آن است که او راه های انحرافی را زینت داده و به انسان به شکل مناسبت و خوش آیندی جلوه می دهد؛ از طرفی حرف حق را به شکل شبهه در می آورد؛ جوانان باید نسبت به این امر واقف و آگاه بوده و دست خود را در دست عالمان دین قرار دهند تا در این شرایط حساس به سلامت این مسیر را طی نمایند.

سخنران این مراسم بیان کرد: مراد از حمله سمت چپ شیطان آن است که تلاش می کند مسائل دنیوی را بیش از حد، لذت بخش گرداند تا دل کندن او از این دنیا به راحتی انجام نشود.

وی گفت: امروز جوانان ما برای حفاظت از حرم اهل بیت(ع) در جنگ علیه تکفیریون ودشمنان مستکبر در جبهه هایی حاضر می شوند که قطعا حضور در آنها نشان دهنده بالندگی روحی و تکامل معرفتی آنهاست و قطعا اگر آنها نبودند، امروز باید در مرزهای خود با دشمنان مقابله می کردیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha