شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اسلام شناس ‌آلمانی

حوزه/ اسلام شناس و استاد دانشگاه منستر آلمان به منظور طرح مباحث علمی خواستار راه اندازی یک پایگاه علمی شیعی در مراکز دانشگاهی و علمی آلمان شد و از مراکز علمی و پژوهشی ایران به ویژه شهر قم خواست نسبت به این درخواست مشارکت داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، پرفسور مارکوس (مهدی) گرهولد با سفر به قم و بازدید از چند مجموعه علمی پژوهشی با حضور در مسجد مقدس جمکران از نزدیک با این مسجد مقدس و فعالیت های پژوهشی این مکان مقدس آشنا شد.

وی که در سن 16 سالگی به اسلام و مذهب تشیع گرویده است، در دیدار با مدیران علمی و پژوهشی مسجد جمکران اظهارداشت: بعد از گرویدن به اسلام ضمن ارتباط و گفتگوی دائم با مسلمانان و غیر مسلمانان، به تدریج به تحصیل در حوزه علوم دینی پرداختم و زیر نظر مرحوم استاد عبد الجواد فلاطوری، مدرس و صاحب کرسی اسلام شناسی دانشگاه کن، در حوزه اسلام شناسی به تحصیل علم و بعد از آن با ورود به آموزش و پرورش به عنوان محقق و تدوین کننده سرفصل های درسی و دبیر به فعالیت مشغول شدم.

این اسلام شناس آلمانی با اشاره به این اینکه نخستین دانشکده الهیات اسلامی در دانشگاه مونستر آلمان تأسیس شده، گفت: بنده رسالت تدریس در حوزه فقه و کلام مقارن را نیز در این دانشگاه به عهده دارم و ضمن سخنرانی در محافل خصوصی و برخی از هیأت های آلمان در جهت آگاهی بخشی به مخاطبان خود، در چندین همایش مرتبط با موضوع مهدویت شرکت داشته‌ و سخنرانی کرده‌ام.

پرفسور گرهولد در ادامه ضمن درخواست از مسئولین در دانشگاه های مختلف کشور، بر لزوم تأسیس یک پایگاه شیعی در آلمان جهت طرح مباحث مختلف علمی تأکید کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که شما با اساتید اسلام شناس مسلمان و غیر مسلمان چه ارتباطی داشته اید گفت: ما همیشه از طریق دانشگاه با آنها ارتباط و در این خصوص همایش های زیادی برگزار کرده ایم.

اسلام شناس و استاد دانشگاه منستر آلمان به منظور طرح مباحث علمی خواستار راه اندازی یک پایگاه علمی شیعی در مراکز دانشگاهی و علمی آلمان شد و از مراکز علمی و پژوهشی ایران به ویژه شهر قم خواست نسبت به این درخواست مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha