پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام صادق(ع)

حوزه/ نماینده طلاب و فضلای حوزه همدان گفت: بعد علمی، اخلاقی، اجتماعی و سیاسی امام صادق(ع)، از ایشان یک انسان و الگوی تمام عیار، نه فقط برای شیعه بلکه برای جامعه بشریت و قافله خلقت، ساخته است.

حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، ضمن تسلیت به همه مسلمانان و شیعیان به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، درباره سیره و شخصیت این امام همام گفت: زندگی سراسر نورانی امام صادق(ع) بنیانگذار مکتب جعفری، در بر دارنده ابعاد متعددی است که اوج کمال و بصیرت و علم را برای شیعیان به همراه داشته است.

وی در ادامه اظهار داشت: تربیت دانشمندان علوم انسانی و حس انسجام تشیع و تبیین آیات کریمه قرآن، بر گرفته از علوم نبوی از ویژگی ها و برکات زندگی و شخصیت امام صادق(ع) است.

حجت الاسلام رضوی مهر افزود: برای جهان اسلام همین بس که همه مذاهب اسلامی، علوم، دانش و آموخته های خود را در کنار کرسی تدریس ششمین امام شیعیان، امام جعفر صادق(ع) تحصیل کرده اند.

وی با بیان اینکه همه مذاهب اسلامی از چشمه علم و دانش امام صادق(ع) بهرمند شده اند گفت: آنچه مسلم است حاصل تدریس این امام بزرگوار شخصیت هایی بوده است که در نجوم، ریاضی، فیزیک، فقه، کلام،تفسیر و علوم مختلف دیگر سرآمد بوده اند.

نایب رئیس مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ابراز داشت: در کنار علم امام صادق(ع) بعد اخلاقی، اجتماعی و سیاسی امام از ایشان یک انسان و الگوی تمام عیار، نه فقط برای شیعه بلکه برای جامعه بشریت و قافله خلقت، ساخته است.

وی افزود: بزرگ ترین عنصری که می تواند ما را در مسیر مکتب امام صادق(ع) قرار می دهد، گفته ها، هدایات و رهنمودهای ایشان است و این مکتب امام صادق(ع) است که مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم را به صورت هدفمند در افکار انسان های آزاد جهان معرفی می کند.

حجت الاسلام رضوی مهر اظهار داشت: امروز جامعه بیش از گذشته نیاز به علم سرشار امام صادق(ع) دارد و سبک زندگی اسلامی برگرفته از سیره امام بهترین یادگاری است که در احیای سیره ایمه برای ما می تواند راهگشا باشد.

 

وی در پایان گفت: تمام مشکلات جامعه امروز که خود را مغرور پیشرفت می بیند جدایی از اخلاق است، اگر این جدایی را در سایه سار ائمه عملا از سرزمین وجودی و زندگی خود و دنیا دور کنیم دیگر شاهد جنگ، کودک کشی، حمله به اتبات عالیات و جنایات مختلف در دنیا نخواهیم بود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha