جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مسعود عالی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عالی گفت: دشمنان اسلام و انقلاب نابودی و تضعیف غیرت را نشانه گرفته اند و به جرأت می توان گفت که پشت سر هر زن بدحجاب یک مرد بی غیرت وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از همدان، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی، در بزرگداشت شهدای مدافع حرم همدان با اشاره به اهمیت غیرت در جامعه، تصریح کرد: غیرت یکی از امور مهمی است که خداوند نسبت آن توجه دارد.

این کارشناس مذهبی، غیور بودن را یکی از ویژگی های خداوند برشمرد و گفت: خداوند صفتی به نام غیور دارد که این نام به معنای آن است که خداوند تحمل غیری را ندارد.

وی غیرت را بر سه قسم تقسیم بندی کرد و ابراز داشت: غیرت بر سه قسم است و نخست غیرت ملی، دوم غیرت ناموسی و سوم غیرت دینی است که نوع سوم از دو قسم دیگر مهم تر است.

حجت الاسلام عالی در ادامه خاطر نشان کرد: به جرات می توان گفت که پشت سر هر زن بدحجاب یک مرد بی غیرت وجود دارد و دشمنان اسلام و انقلاب نابودی و تضعیف غیرت را نشانه گرفته اند.

این استاد حوزه  در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از دلائل بدحجابی رجوع پسران برای ازدواج به سوی دختران بدحجاب است که سبب می شود دختران محجبه برای تشکیل زندگی از حجاب خود بکاهند.

وی، بدحجابی جامعه را معلول علت های مختلفی توصیف کرد و گفت: دلایل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در بدحجابی موثر هستند اما دلیل مهم بی غیرتی مردان است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی ابراز داشت: کسی که به بیت المال مسلمین تعدی و تجاوز کرد باید با او مقابله شود و این فرد در جامعه بی آبرو شود.

وی در پایان تصریح کرد: سردار شهید حسین همدانی افتخاری برای اسلام است چرا که در موقع بروز فتنه با بصیرت کامل در مقابل دشمنان اسلام و انقلاب ایستاد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • احمد علي جهان بين IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    روح ان شهيد شاد باد و صلوات به روحش
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    0 0
    احسنت.زدی به هدف.امان از ماهواره و فیلم های مبتذلش بالاخص کشوری دیوث همسایه ترکیه.اینستاگرام برخی ازفیلمهای سینما و حتی تلویزیون که ترویج بی بند و باری و روابط آزاد میشه.
  • خسروی NL ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    0 0
    شگفتا! چطور میتوان غیرت، تحمیل و زور را پشتوانه ی امری ارزشمند کرد و همزمان از ارزشی بودن آن سخن گفت!!؟ اگر امری ارزشمند است باید پشتوانه عقلی مبتنی بر استدلال داشته باشد وگرنه ماهیت غیرت که فکر نیست؛ گرچه غیرت در مواردی خوب است اما ابزار درستی برای ارزشمند کردن حجاب نیست. حقیقتا کدام اعتقاد توانسته با زور و تحمیل رواج یافته، ماندگار شود !؟ اساسا ایمان، امنیتی است که با هیچ خشونتی حاصل نمی شود‌. اگر در پی علت یابی هستند بهتر است به خود نظر کنند. چنین ادبیات سخیف و موهنی از جمله عوامل روی گردانی زنان از حجاب و مردان از دین شده است‌.