جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
۹۰% انسان‌هایی که در حملات هوایی آمریکا کشته می‌شوند تروریست نبوده‌اند!

حوزه/ طبق آمار هواپیماهای بی‌سرنشین در پنج ماه گذشته، تقریبا ۹۰ درصد انسان‌هایی که در حملات هوایی آمریکا کشته شده‌اند هدف مورد نظر نبوده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، سایت گلوبال ریسرچ، در مصاحبه‌ای با مارجوری کوهن، استاد ممتاز بازنشسته دانشکده حقوق در دانشگاه توماس جفرسون و رئیس سابق تیم وکلا، به بررسی چگونگی مبارزه آمریکا با تروریسم جهانی پرداخته است.

پروفسور کوهن در این مصاحبه درباره حملات هوایی آمریکا برای جنگ با تروریسم اظهارداشت: دولت آمریکا تلاش دارد تا با تروریسم مبارزه کند اما هدف قرار دادن مردم با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین عمل بسیار غیرمطمئنی است. برای مثال دولت آمریکا شماره تلفن مربوط به یک تروریست احتمالی را دارد که فرد مظنون ممکن است تلفن خود را به شخص دیگری مثلا مادرش داده باشد. بنابراین اطلاعات مربوطه آشکارا مبهم است. از سوی دیگر دوربین‌های مدار بسته در داخل ایالات متحده که برای نظارت بر فعالیت‌های تروریستی استفاده می‌شوند نیز می‌توانند برای جاسوسی بر مخالفان دولتی مورد سوءاستفاده قرار گیرند.

پروفسور در ادامه گفت: طبق آمار و داده‌های هواپیماهای بی‌سرنشین در پنج ماه گذشته تقریبا 90 درصد انسان‌هایی که در حملات هوایی آمریکا کشته شده‌اند هدف مورد نظر نبوده‌اند.

علت حمایت بی‌چون و چرای آمریکا از رژیم صهیونیستی

پروفسور کوهن در پاسخ به سئوالی درباره علت نادیده گرفتن جرایم جنگی اسرائیل توسط آمریکا خاطرنشان کرد: دولت آمریکا به اسرائیل به چشم هم‌پیمانی ضروری در خاورمیانه می‌نگرد و به همین دلیل این رژیم را بیش از هر جای دیگری از نظر نظامی تامین می‌کند. به این ترتیب رهبران ایالات متحده آمریکا در جنایات جنگی اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین و علیه بشریت کمک و معاونت دارند. دولتمردان آمریکایی به ندرت از سیاست‌های رژیم صهیونیستی در اشغال غیرقانونی سرزمین فلسطین انتقاد می‌کنند.

وی درباره جایگاه لابی صهیونیستی در آمریکا گفت: کمیته امور آمریکایی اسرائیلی (آیپک) را احتمالا بتوان قوی‌ترین لابی در ایالات متحده دانست به گونه‌ای که اوباما رئیس جمهور آمریکا بدون اجازه این لابی و نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل قدم از قدم برنمی‌دارد.

آمریکا دست از دادن درس دموکراسی بردارد

پروفسور کوهن درپایان درباره برخورد دولت آمریکا با نقض حقوق بشر در کشورهای مختلف اظهارداشت: امپریالیسم آمریکا و متحدان غربی آن دست از دادن درس دموکراسی، آزادی بیان و ... به جهان برنمی‌دارند. دولت آمریکا متظاهرانه دیگر کشور‌ها را به صورت انتخابی برای نقض حقوق بشر محکوم می‌کند. از آن جهت واژه انتخابی را به کار بردم زیرا همین دولت آمریکا، رژیم آل سعود را که یکی از هم‌پیمانان مهم آمریکا است برای موارد فاحش نقض حقوق  متهم نمی‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha