جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دکتر حافظ عباس؛ عضو کمیسیون ملی حقوق بشر اندونزی،

حوزه/ دکتر حافظ عباس ضمن اشاره به حرکت مردم اندونزی به سمت مردم سالاری و حفظ روحیه استقلال گفت: روحیه مردم سالاری و استقلال طلبی مردم ایران بوده که موجب شده است مردم اندونزی به سمت ایران اسلامی سوق پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، دکتر حافظ عباس؛ عضو کمیسیون ملی حقوق بشر اندونزی، پیش از ظهر امروز در سمینار تخصصی بین المللی حقوق بشر اسلامی ضمن تشکر از برگزاری چنین نشست هایی افزود: دانشگاه هایی همچون المصطفی متعهد به ترفیع و تعالی عدالت اجتماعی و صلح جهانی در جامعه جهانی می باشند.
وی در ادامه ضمن معرفی اندونزی، ابراز داشت: در این کشور طی چند سال گذشته تحولات اساسی صورت گرفته و این کشور قصد دارد با کمک ایران، ایده حقوق بشر اسلامی را در مجامع جهانی پیش ببرد.
دکتر حافظ عباس با بیان این که اندونزی و ایران از تمدن کهنی برخوردار هستند، اظهار داشت: تمدن ایرانی بسیار قدیمی تر از تمدن غرب بوده؛ لذا ایرانیان باید به این تمدن غنی و کهن خود افتخار نمایند.
وی با بیان این که هیچ کشوری نباید فدای توسعه کشورهای دیگر شود، ابراز داشت: توسعه آینده با رفاه عمومی و گسترش دانش و عدالت عمومی صورت می گیرد.

عضو کمیسیون ملی حقوق بشر اندونزی ضمن اشاره به حرکت مردم اندونزی به سمت مردم سالاری و حفظ روحیه استقلال ابراز داشت: روحیه مردم سالاری و استقلال طلبی مردم ایران بوده که موجب شده است مردم اندونزی به سمت ایران اسلامی سوق پیدا کنند.

وی با اشاره به این که علیرغم سختی های استقلال، اندونزی موفق شد روی پای خود بایستد، خاطرنشان ساخت:‌ بعد از رکودهای گوناگون اندونزی، امروزه شاهد رشد قابل قبولی در میان 20 اقتصاد جهان هستیم.

دکتر حافظ عباس ابراز داشت: ما خواهان گسترش همکاری جامعه المصطفی با دانشگاه ها، مدارس و سیستم های آموزشی اندونزی بوده و از این همکاری ها استقبال می کنیم.
 
وی در پایان به تفاوت های حقوق بشر اسلامی و غربی اشاره و تصریح کرد: نباید شأن خود را قربانی ارزش های غربی کنیم؛ زیرا ارزش های اسلامی بسیار مترقی تر از ارزش های غربی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha