جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام یونس گلی معاون تهذیب حوزه ایلام

حوزه/ معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌ علمیه استان ایلام گفت: احداث و توسعه مدارس علمیه در شهرستان‌های فاقد حوزه ، نیازمند کمک مسئولان و خیّرین است.

حجت‌الاسلام یونس گلی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ایلام، با اشاره به این که در سطح استان 7 مدرسه علمیه با حدود 400 طلبه وجود دارد، گفت: بیشترین طلبه در استان مربوط به شهرستان ایلام است که 200 طلبه در مدرسه علمیه صاحب‌الزمان (عج) این شهر مشغول فراگیری دروس حوزوی هستند.

وی به وجود مدارس علمیه در شهرستان‌های دره‌شهر، مهران، آبدانان، دهلران، چرداول، ایوان و ایلام اشاره و تصریح کرد: در مابقی شهرستان‌های استان مدرسه علمیه نداریم که امیدواریم با کمک مسئولین استان و خیرین با احداث مدارس علمیه، نسبت به جذب طلبه اقدام کنیم.

سرپرست معاونت تهذیب حوزه علمیه ایلام با بیان این که سالانه 120 طلبه در مدارس علمیه استان ایلام جذب و مشغول تحصیل می‌شوند، گفت: دوره میثاق طلبگی به مدت 10 روز در قالب برنامه‌های آموزشی و تفریحی آغاز شده است.

معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌ علمیه ایلام ادامه داد: در برگزاری این دوره از دو نفر از اساتید حوزه علمیه قم استفاده شده و محورهای مورد بحث شامل رسم طلبگی، اخلاق و آداب طلبگی، نظام تعلیم و تربیت است که البته در این مسایل، محفل انس با قرآن، حلقه‌های معرفتی پرسش و پاسخ، نشست صمیمی طلاب، زیارت امامزادگان، زیارت قبور شهداء، شبی با شهداء و برنامه‌های تفریحی و ورزشی نیز برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره آموزشی که برای طلاب جدید الورود تشکیل شده، افراد در قالب گروه‌های 15 نفره تقسیم‌بندی شده‌اند که در پایان دوره، با ارزیابی اساتید و سرپرستان هر کدام از گروه‌ها مورد سنجش قرار گرفته و برای افراد گواهینامه پایان دوره صادر می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha