جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه آن حضرت در دورانی اقدام به ترویج آموزه های اسلام و احکام دینی کردند که حکومت طاغوتی بنی عباس، با ایجاد رعب و وحشت، با ترویج تعالیم ناب اسلامی مقابله می کرد؛ گفت: در جمهوری اسلامی ایران با فضای دینی حاکم در جامعه و آزادی بیان، شایسته نیست افراد نسبت به احکام دینی بی اطلاع باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امروز در دیدار اعضای کاروان سفیران کرامت در سالن محراب حرم مطهر، اعزام خادمان به شهرهای مختلف را اقدامی ارزشمند و تأثیرگذار دانست.
وی با اشاره به حضور خادمان حرم مطهر در استان ها مختلف و به همراه داشتن پرچم این حرم شریف گفت: قرار دادن پرچم حرم حضرت معصومه(سلام الله علیها) در میان مردم، اقدامی تشریفاتی نیست؛ بلکه هدف از آن، بصیرت افزایی مردم در مناطق مختلف است.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) افزود: پرچم این حرم شریف موجب می شود مردم ولایت مدار جان تازه ای گرفته و به گونه ای احساس کنند که تجدید بیعتی با اهداف و آرمان های صاحبان این حرم های شریف دارند.
وی با بیان این که مردم با دیدن پرچم حرم های اهل بیت(ع) برای زیارت حرم آنان مشتاق می شوند، گفت: مردم با مشاهده این پرچم ها احساس می کنند گویی صاحب آن پرچم را زیارت کرده اند و از نظر معنوی روحیه مضاعفی می گیرند.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: خیلی از مردم با دیدن این پرچم ها احساس می کنند صاحبان حرم ها، آنها را برای حضور در حرمشان دعوت کرده اند و این مسئله موجب تأثیرات معنوی زیادی می شود.
وی با تأکید بر ضرورت استفاده حداکثری سفیران کریمه در ترویج آموزه های دینی و معنوی گفت: استقبال مردم از خادمان حرم حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) فرصت خوبی به ویژه برای روحانیون و مداحان حاضر در این کاروان ها فراهم می کند تا آموزه ناب اسلامی مکتب اهل بیت(ع) را ترویج نمایند.
امام جمعه قم در ادامه از جمله ویژگی های حیات طیبه حضرت معصومه(سلام الله علیها) را اهتمام ایشان به کسب علم و نشر آن از سنین کودکی آن حضرت عنوان کرد و گفت: بر اساس روایات، کریمه اهل بیت(ع) از کودکی، پاسخگوی مسائل و سؤالات پیروان مکتب اهل بیت(ع) بود؛ این ویژگی حضرت به ما می آموزد که برای کسب علم باید از همان کودکی اقدام کرد.
وی با بیان این که حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) در دورانی اقدام به ترویج آموزه های اسلام و احکام دینی کردند که حکومت طاغوتی بنی عباس، با ایجاد رعب و وحشت با ترویج تعالیم ناب اسلامی مقابله می کرد؛ گفت: در جمهوری اسلامی ایران با فضای دینی حاکم در جامعه و آزادی بیان، شایسته نیست افراد نسبت به احکام دینی بی اطلاع باشند.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی حرکت حضرت معصومه(سلام الله علیها) از مدینه به سمت خراسان را حرکتی جهادگونه و در راه خدا عنوان کرد و گفت: جهاد در اسلام اهمیت زیادی دارد و از این روست که مقام معظم رهبری در مقابل افراد و جریان هایی که مردم را به شرکت در کنسرت ها و اردوهای مختلط تفریحی دعوت می کنند، برگزاری اردوهای جهادی از سوی جوانان را برای کمک به نیازمندان در مناطق مختلف را توصیه می نمایند.
وی در ادامه با اشاره به حضور کوتاه مدت بانوی کرامت قم و اهتمام به عبادت و بندگی خدا در این ایام گفت: محراب نماز، محل مبارزه با شیطان و هواهای نفسانی است؛ از این روست که طاغوتیان چنین نمازی را بر نمی تابند؛ نمازی که نتواند انسان را از فحشا و منکرات بازدارد، نمازی نیست که الگو گرفته از اهل بیت(ع) باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha