شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
گردهمایی

حوزه/ در بیست و یکمین اجلاس علما، فضلا و روحانیون طبسی سراسر کشور مسائل روز حوزه و جامعه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از مشهد، بیست و یکمین اجلاس دو روزه علما، فضلا و روحانیت طبسی سراسر کشور با تاکید بر عملی کردن منویّات رهبری و بررسی معضلات و مشکلات حوزه علمیه و جامعه به ویژه مسائل شهرستان طبس، در روستای خرو از توابع این شهرستان به کار خود پایان داد.

در روز نخست این اجلاس حجت الاسلام و المسلمین نجم الدین طبسی، استاد و محقق حوزه علمیه قم به عنوان مهمان و سخنران ویژه درباره مسائل عقیدتی و اهمیت حضور علمی و تبلیغی روحانیت سخنرانی ایراد کرد.

دومین روز اجلاس نیز در روستای خرو در اطراف شهر طبس برگزار گردید و شرکت کنندگان در کمیسیون سه گانه «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل و نقش روحانیت در تحقق آن»، «آسیب های اجتماعی و بررسی راهکارهای مقابله با آن توسط حوزویان» و «حفظ روحیه انقلابی حوزه های علمیه و جلوگیری از نفوذ دشمن» به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم مهاجریان مقدم، امام جمعه طبس در این اجلاس، تشکیل کمیسیون ها و بحث و تبادل نظر درباره موضوعات تعیین شده را کارشناسی شده عنوان کرد که جزو مباحث روز و از جمله دغدغه های مقام معظم رهبری محسوب می شود.

وی  با اشاره به برگزاری کمیسیون «آسیب های اجتماعی و بررسی راهکارهای مقابله با آن» ابراز کرد: یکی از نگرانی های امام راحل و مقام معظم رهبری درباره مسائل فرهنگی و اجتماعی بوده و هست که با تعابیری چون تهاجم و شبیخون فرهنگی نسبت به آن تذکر داده اند.

امام جمعه طبس استفاده از تعبیر ولنگاری در ماه های اخیر توسط مقام معظم رهبری در این موضوع را به علت حساسیت آن عنوان کرد و مثال زد: برگزاری کنسرت ها که در واقع ناهنجاری اجتماعی است یکی از این مشکلات می باشد که اختلاط دختر و پسر همراه است.

وی با ابرز تاسف از تاثیر این شرایط در جامعه دارالمومنین طبس، خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط روز، پیشرفت تکنولوژی، حضور ماهواره ها و رشد فضای اطلاع رسانی و تاثیرپذیری آن در جامعه، باید در این زمیه چاره اندیشی شود.

گفتنی است، علما، فضلا و روحانیت طبسی سراسر کشور  از شهرهای مختلف ایران در این همایش حضور داشتند. این اجلاس هر ساله تابستان در یکی از شهرهای ایران برگزار می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha