شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مبلغان مسیحی در اردوگاه مسلمانان در یونان

حوزه/ مبلغان مسیحی با ورود به اردوگاه‌های پناهندگان مسلمان در لزبوس، اقدام به توزیع نسخه‌های عربی انجیل و فرم‌های گرویدن به مسیحیت می‌کنند و تلاش دارند دین مردم را تغییر دهند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»عده‌ای از مبلغان مسیحی با ورود به اردوگاه‌های پناهندگان مسلمان در لزبوس یونان، اقدام به توزیع نسخه‌های عربی انجیل و فرم‌های گرویدن به مسیحیت نموده و تلاش دارند روی مردمی که از ترس مرگ از جنگ خاورمیانه گریخته‌اند، تاثیر گذاشته و دین آنان را تغییر دهند.

محمد پناهنده ای که از دمشق آمده و در بدنام‌ترین مرکز بازداشتگاه یونان زندگی می‌کند، می‌گوید: این برای ما به مشکل بزرگی تبدیل شده؛ زیرا بسیاری از مردم در اینجا مسلمان هستند و قصد تغییر دین‌شان را ندارند. آن‌ها این عمل را در ماه مبارک رمضان نیز انجام می‌دادند.

گفته می‌شود مددکاران فرم‌های گرویدن به مسیحیت را در داخل نسخه‌هایی از انجیل سنت.جان قرار داده و میان مردم در اردوگاه موریا در لزبوس توزیع کردند.

در این فرم‌ها از پناهجویان خواسته شده اوراقی را با این محتویات امضاء کنند: من می‌دانم که من گناهکار هستم ... من از عیسی مسیح می‌خواهم که گناهان من را ببخشد و به من حیات جاودانی عطا کند. آرزوی من دوست داشتن و اطاعت از کلام اوست.

استفانوس سامیوتاکیس مدیر رفاه اروپایی اردوگاه در این باره می‌گوید: این مرکز تحت نظارت وزارت مهاجرت یونان قرار دارد؛ اما مدیریت بیشتر فعالیت‌های آن به عهده گروه‌های امدادگر است. من پیشتر از داوطلبان‌مان خواسته بودم که بدانند حق توزیع هیچ گونه فرم یا مطلبی را در اینجا ندارند.

مسلمانان پناهجو معتقدند این مداخله امدادگران احساسات آنان را جریحه دار می‌کند. احمد یکی از دیگر پناهندگان سوری می‌گوید: ما به دین‌مان علاقه داریم. اگر شما یک مسیحی بودید و من به شما یک نسخه قرآن می‌دادم چه حسی داشتید؟

ناامنی در اردوگاه پناهندگاه موریا

از ژانویه 2015 تا مارس 2016 نزدیک به 1 میلیون پناهجو اجازه داده شد که از طریق بالکان، از ترکیه به یونان بیایند. اما در ماه مارس مقدونیه اقدام به بستن گذرگاه مرز یونان- مقدونیه کرد. و چند روز بعد نیز اتحادیه اروپا طی توافقی تمام مهاجران را از 18 مارس به بعد به ترکیه اخراج کرد، توافقی که به گفته گروه‌های حقوق بشر در تناقض با قوانین بین‌المللی است. این حرکت سبب بازداشت بیش از 57 هزار پناهجو در یونان، چند هزار نفر در جزایر لزبوس و اردوگاه‌ پرازدحامی چون موریا شد. پناهندگان بازداشت شده از شرایط بی‌قانونی، ناامیدی و ترس موجود در این اردوگاه‌ها انتقاد کرده و ابراز نارضایتی می‌کنند.

فاطیما یک پناهجوی سوری که به همراه همسرش و دختر سه ساله‌اش  در اردوگاه پناهندگان موریا زندگی می‌کند، می‌گوید: ما هر روز شاهد خشونت هستیم و در اینجا به هیچ وجه احساس آرامش و امنیت نداریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha