پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ بهلول

حوزه / مراسم یازدهمین سالگرد شیخ بهلول پنجشنبه ۱۴ مردادماه همزمان با نماز مغرب‌ وعشاء در گناباد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از گناباد، رئیس هیئت‌ مدیره موسسه فرهنگی‌هنری بهلول گفت: هفتم و دوازدهم مرداد سال 1384 یادآور رحلت و به خاک‌سپاری اسوه عظیم‌الشان انقلابی و عارف مجاهد شیخ محمدتقی بهلول‌گنابادی است که مقام‌معظم‌رهبری در پیام تسلیت خود، ایشان را شگفتی‌روزگار ما خطاب قراردادند.

مهدی علی‌اکبری اظهار‌کرد: مردم هر دیار و شهری به افراد شاخص و ستارگان خود که در طول تاریخ در عرصه‌های مختلف درخشیده‌اند، افتخار می‌کنند و در واقع بهلول خودش یک تاریخ با عظمت محسوب می‌شود که نه تنها مردم ایران، بلکه آزادگان‌جهان به او افتخار می‌کنند؛ چراکه وی فقط یک مبلغ اسلام ناب، تاریخ‌نگار بزرگ و یا شخصیت تاریخی نیست بلکه خودش یک تاریخ‌ساز بزرگ است.

وی به شخصیت انقلابی بهلول اشاره و تصریح‌کرد: بهلول در عین اینکه یک انقلابی بود با مردم نیز مهربان بود و وقتی  کسی در اوج انقلابی‌گری همه جانبه‌نگر و همه صفات را در خودش جمع  داشته‌باشد، خیلی‌مهم است لذا ضرورت دارد که شخصیت انقلابی بهلول برای جامعه معرفی شود تا انقلابیون و یادگاران انقلاب به افراط و تفریط کشیده‌نشوند.

رئیس هیئت‌مدیره موسسه فرهنگی‌هنری بهلول شگفتی‌روزگار ادامه‌داد: شخصیت بهلول، رفتار و سلوک او به شکلی است که نمی‌توان او را فقط به شیعیان ایران و حتی جهان محدود کرد، بلکه او می‌تواند مایه افتخار جهان‌اسلام باشد و همه مذاهب می‌توانند دلباخته او شوند و در حقیقت اگر به درستی ایشان شناخته شوند نه تنها افتخاری برای ایران اسلامیست که جهان بشریت نیز عاشق چنین الگوهایی می‌باشد.

وی به برگزاری یازدهمین مراسم سالگرد ارتحال بهلول گنابادی اشاره و خاطرنشان کرد: مراسم یازدهمین سالگرد علامه بهلول پنجشنبه 14 مردادماه همزمان با نماز مغرب‌ و عشاء با سخنرانی حجت‌الاسلام صادقی‌نسب امام‌ جمعه گناباد و مداحی حاج سعید نمازی در محل مرقد علامه بهلول و شهدای گمنام برگزار می‌شود.

علی اکبری ادامه داد: برگزاری مراسم سالگرد و شرح مبارزات بهلول، گزارش احوال‌ فردی نیست، بلکه شرح حال خصلت‌ها و کمالات انسانی است که زمینه‌ساز گسترش، تعمیق و گسترش آن درجامعه می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha