جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دهه کرامت

حوزه/ حجت الاسلام خزاعی، دهه کرامت را فرصت طلایی نشر معرف و اندیشه های اهل بیت(ع) خواند و گفت: سالروز ولادت حضرت معصومه(س) روز احیای هویت دختران است.

حجت الاسلام عباسعلی خزاعی، امام جمعه نهبندان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در بیرجند، با تبریک فرارسیدن دهه کرامت و سالروز میلاد حضرت معصومه(س)، اظهار داشت: یکم تا یازدهم ذی القعده حد واصل ولادت بانوی مکرم اسلام حضرت معصومه (س) و ولادت امام رضا (ع) به دهه کرامت و ولایت نامیده شده است.

وی درمورد جایگاه دختران در اسلام افزود: به دلیل جایگاه والای حضرت فاطمه معصومه (س)  که معروف به کریمه اهل بیت(س) هستند، روز ولادت ایشان به عنوان روز دختر نامگذاری شده است.

امام جمعه نهبندان با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) که فرموده اند "إِنَّ لِلَّهِ حَرَماً وَ هُوَ مَكَّةُ وَ لِرَسُولِهِ حَرَماً وَ هُوَ الْمَدِينَةُ وَ لِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ حَرَماً وَ هُوَ الْكُوفَةُ وَ لَنَا حَرَماً وَ هُوَ قُمُّ وَ سَتُدْفَنُ فِيهِ امْرَأَةٌ مِنْ وُلْدِي تُسَمَّى فَاطِمَةَ مَنْ زَارَهَا وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ؛" خاطرنشان کرد : امام(ع) فرموده اند "خداوند حرمى دارد كه مكه است، پیامبر(ص) حرمى دارد و آن مدینه است و حضرت على (ع) حرمى دارد و آن كوفه است و قم، كوفه كوچك است كه از 8 درب بهشت سه درب آن به قم باز مى شود و زنى از فرزندان من در قم از دنیا مى رود كه اسمش فاطمه دختر موسى (ع) است و به شفاعت او همه شیعیان من وارد بهشت مى شوند.

وی به جایگاه حضرت معصومه(س) طبق فرمایش امام رضا (ع) که فرموده اند " مَنْ زَارَ الْمَعصُومَةَ بِقُمْ كَمَنْ زَارَنى/ هركس معصومه را در قم زيارت كند، مانند كسى است كه مرا زيارت كرده است" اشاره کرد و افزود:  این که روز ولادت ایشان روز دختر نامیده شده، جهت تکریم از مقام دختران در جامعه اسلامی است تا با الگو قرار دادن سیره و زندگی این بانوی بزرگوار، هویت دختران در جامعه اسلامی احیاء و بازشناسی شود.

حجت الاسلام خزاعی با اشاره به جایگاه دختران در جامعه تصریح کرد: امام خمینی(ره) بارها عنوان کردند که از دامان زن، مرد به معراج رود و اگر هر فرد بخواهد به سعادت برسد، به خاطر جایگاه مادر است و دختران امروز نیز مادران آینده جامعه اند.

امام جمعه نهبندان،  دهه کرامت را فرصتی استثنایی قلمداد کرد و گفت: اگر روحانی و طلبه ای بخواهد در راه اسلام و مسلمین خدمتی کرده باشد با بهره گیری از این نسیم هایی که از جانب خدا می وزد می تواند همه آموزه های دین از جمله عفاف و حجاب را ترویج دهد.

وی ادامه داد: دهه کرامت فرصتی است که مردم نگاهی به زندگی اهل بیت(ع) بیاندازند و روحانیون ، طلاب و نهادهای مربوطه باید معارف اهل بیت(ع) را برای مردم بازگو کنند.

حجت الاسلام خزاعی در پایان  افزود: بهترین راه برای نگه داشتن مردم از توطئه های دشمنان توسل و پژوهش در معارف و سیره اهل بیت(ع) است.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha