پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کارشناسی موسسه امام خمینی(ره)

حوزه/ مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) درهفت رشته علوم و معارف اسلامی ویژه غیر طلاب و در مقطع کارشناسی، برای سال تحصیلی ۹۵ – ۹۶ به شیوه مجازی و نیمه حضوری پذیرش می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در هفت رشته علوم و معارف اسلامی ویژه غیر طلاب و در مقطع کارشناسی برای سال تحصیلی ۹۵ – ۹۶ به شیوه مجازی و نیمه حضوری پذیرش می کند.

بر اساس این گزارش، مرکز آموزش مجازی و نیمه حضوری این مؤسسه در سال 1385 تحت اشراف آیت الله مصباح یزدی آغاز به کار کرد و از آن تاریخ تاکنون، این مرکز آموزشی با اعطای مدرک رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از طریق کنکور سراسری (با آزمون و بدون آزمون) اقدام به جذب دانشجو می کند.

بر این اساس، این موسسه از کلیه علاقه مندان به تحصیل در رشته های کارشناسی مرتبط به معارف اسلامی، ثبت نام به عمل آورده و دوستداران معارف اسلامی می توانند جهت ثبت نام با مراجعه به دفترچه راهنمای انتخاب رشته سازمان سنجش، اقدام کنند.

همچنین پس از تعیین رشته، اسامی پذیرفته شدگان توسط سازمان سنجش به این مرکز ارسال و اطلاع رسانی لازم در موعد مقرر درباره نحوه ثبت نام از طریق موسسه انجام خواهد شد.

پس از اعلام اسامی قبول شدگان، ثبت نام، در این مرکز ابتدا به صورت پیش ثبت نام اینترنتی و سپس به صورت حضوری در شهر مقدس قم به همراه شرکت در همایش نسیم مهر در تاریخ 2/7/ 1395 انجام خواهد شد. تحویل اصل مدارک و پرداخت شهریه در همان روز صورت خواهد گرفت.

تحصیل در مقطع کارشناسی این مؤسسه به صورت مجازی و نیمه حضوری امکان پذیر است؛ به طوریکه پذیرش دانشجو از میان کلیه داوطلبان گروه های آموزشی علوم انسانی، علوم تجربی و علوم ریاضی امکان پذیر می باشد.

دوره‌های آموزش مجازی، بر پایه استفاده از آموزش‌های الکترونیکی است که دانشجو ضمن بهره‌مندی از امکانات آموزش مجازی (کلاس آنلاین و آفلاین) از کتب، جزوات و بسته‌های آموزشی نیز برخوردار می ‌گردد.

همچنین دوره‌های آموزش نیمه حضوری، بر پایه استفاده از کتب، جزوات و بسته‌های آموزشی شامل CD، آرشیو تدریس ترم های قبل و نرم افزار خط سیر آموزشی است. در ضمن برای دانشجو امکان بهره‌مندی از امکانات آموزش الکترونیکی (کلاس آنلاین و آفلاین) نیز فراهم است.

مؤسسه با توجه به آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های وزارت علوم در صورت به حد نصاب رسیدن نفرات برای هر درس، نسبت به برگزاری کلاس‌های رفع اشکال به صورت متمرکز، در شهر قم و با دریافت بخشی از هزینه ها اقدام می ‌کند.

همچنین آزمون های پایان ترم (مجازی و نیمه حضوری) به صورت حضوری برگزار شده و هم اکنون در قم و تهران و 13 مرکز آزمونی در کشور برگزار می شود و در دیگر شهرهای کشور در صورت رسیدن به حد نصاب، و در دیگر کشورها نیز با هماهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران، قابل برگزاری است.

امکانات خوابگاهی در ایام امتحانات پایان ترم در صورت درخواست و پرداخت بخشی از هزینه‌ها توسط دانشجو، فقط در شهر مقدس قم فراهم است.

رعایت کامل حجاب برتر (چادر) برای بانوان و شئونات اسلامی و پوشش مناسب برای آقایان در کلیه محیط‌های آموزشی و اداری مؤسسه الزامی است.

پذیرفته‌شدگان ملزم به رعایت کلیه قوانین و مقررات آموزشی و انضباطی وزارت علوم و موسسه می ‌باشند و دانشجویان پسر پذیرفته‌شده با رعايت مقررات وظيفه عمومي از معافيت تحصيلي بهره‌مند می ‌شوند.

تحصیل در مؤسسه با دریافت شهریه ثابت و شهریه متغیر بر اساس ضوابط دوره‌های مجازی و نیمه حضوری با تصويب هیئت‌رئیسه مؤسسه و به میزان کمتر از حداقل مقدار شهریه مراکز مشابه امکان پذیر است.

 رشته های کارشناسی مجازی (الکترونیکی) و نیمه حضوری جهت پذیرش در سال 1395 عبارتند از؛ «معارف اسلامي (الكترونيكي)»، «معارف اسلامي (نيمه حضوري)»، «معارف اسلامي و كلام (الكترونيكي)»، «معارف اسلامي و كلام (نيمه حضوري)»، «معارف اسلامي و تاريخ (الكترونيكي)»، «معارف اسلامي و تاريخ (نيمه حضوري)»و «معارف اسلامي و علوم قرآني (نيمه حضوري)» می باشد.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی اینترنتی ذیل مراجعه کنند؛

www.ikvu.ir/node/1620

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha