سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 389611
۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
بانوان طلبه

حوزه / مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان از تحصیل ۳هزار طلبه در ۱۲ مدرسه علمیه این استان خبرداد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی، در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری «حوزه»، با بیان این مطلب که هرمزگان از جمله استان های طلبه پروراست ، اظهارداشت: هم اکنون دراین استان 12 مدرسه علمیه خواهران مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه در مجموع سه هزار طلبه در مدارس استان مشغول به تحصیل می باشند، افزود: هم اکنون در اکثر شهرستان های استان هرمزگان مدرسه علمیه خواهران وجود دارد و به تربیت طلاب مشغول می باشند.

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان با بیان اینکه طلاب این استان در سطوح 2 و 3 مشغول فراگیری علوم دینی هستند، خاطرنشان کرد: بالغ بر هزار نفر نیز در طول سالیان گذشته از این  حوزه فارغ التحصیل شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی یادآور شد: البته سطح سه تنها درشهرستان بندرعباس و  در چهار رشته فقه و اصول،  تفسیر قرآن، کلام اسلامی و اخلاق و تربیت تدریس می گردد.

وی با اشاره به ارتباط موثر و ادامه دار حوزه با فارغ التحصیلان، بیان داشت: خوشبختانه فارغ التحصیلان حوزه خواهران استان امروز کارکردهای موفقی داشته و در زمینه های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی استان ورود کرده و منشاء اثر هستند؛ همچنین توانسته ایم بخشی از نیاز آموزش و پرورش را از طریق طلاب خواهر تامین کنیم که در این راستا اقدامات خوبی در تربیت دانش آموزان صورت گرفته است .

مدیر حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان ادامه داد: بخشی دیگری  از فعالیت هایفارغ التحصیلان در عرصه کارهای فرهنگی و علمی است که خوشبختانه نگاه خوبی هم به حوزه خواهران در این زمینه شده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان در پایان با اشاره به فعالیت مدارس اهل سنت در استان، گفت: امروز تعامل خوبی در زمینه تبادل علمی با بخش های خواهران اهل سنت داریم که موجب غنای علمی در بحث دینی استان شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha