جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مراسم افتتاحیه دومین دوره طرح گفتمان نخبگان علوم انسانی

حوزه/ مراسم افتتاحیه دومین دوره طرح نخبگان علوم انسانی با پیام حضرت آیت الله جوادی آملی و با حضور بیش از ۳۰۰ نخبه علوم انسانی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مراسم افتتاحیه دومین دوره گفتمان نخبگان علوم انسانی عصر امروز با حضور دکتر غلامعلی حداد عادل رئیس شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی، حجج اسلام والمسلمین واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی، پارسانیا عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، جمعی از شخصیت های حوزوی و بیش از 300 نخبه علوم انسانی در مرکز همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد،

در این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی، پیام تصویری حضرت آیت الله جوادی آملی به این همایش در خصوص شناخت و تمایز علوم انسانی اسلامی نمایش داده شد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در سخنانی اظهار داشت: در جامعه اسلامی باید علاوه بر فراگیری نظام آموزشی، شناسنامه علوم انسانی را نیز بشناسیم و با نگاهی عمیقانه، رویکردی مجتهدانه به این علوم داشته باشیم و در بازخوانی و بازسازی متناسب با جامعه ایران و جهان بشریت، اقدام کنیم.   

سپس حجت الاسلام والمسلمین واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی در سخنانی ضمن برشمردن امتیازات برتر طرح گفتمان نخبگان علوم انسانی، گفت: شرکت کنندگان این طرح فقط از نخبگان علوم انسانی بوده و این مسئله زمینه هدفمند کردن مباحث نشست ها را محقق می کند.

در ادامه دبیرعلمی طرح گفتمان نخبگان علوم انسانی تصریح کرد: امسال حدود 350 نخبه علوم انسانی به مدت پانزده روز در این طرح شرکت می کنند.

سخنران پایانی این مراسم دکتر غلامعلی حداد عادل نیز در سخنانی اظهار داشت: باور بنده این است اگر در همه امور انقلاب موفق شویم؛ اما در تحول علوم انسانی در دانشگاه ها موفق نشویم، در انقلاب اسلامی موفق نبوده ایم.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha