پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 389662
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
نصب بیلبورد «لعنت بر داعش! از طرف مسلمانان واقعی» در آمریکا

حوزه/ عده‌ای از مسلمانان آمریکایی با راه اندازی کمپینی، اقدام به نصب بیلبورد بزرگی در یکی از بزرگراه‌های ایالت شیکاگو کرده‌اند که بر روی آن این جملات نوشته شده است: هی داعش! لعنت بر تو! از طرف مسلمانان واقعی.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»  عده‌ای از مسلمانان آمریکایی با راه اندازی کمپینی، اقدام به نصب بیلبورد بزرگی در یکی از بزرگراه‌های ایالت شیکاگو کرده‌اند که بر روی آن این جملات نوشته شده است: هی داعش! لعنت بر تو! از طرف مسلمانان واقعی.

بنیاد عام المنفعه ساند ویژن این بیلبورد را به عنوان بخشی از استراتژی مبارزه با اسلام‌هراسی و افراط‌گرایی نصب کرده‌ است.

موسسه عام المنفعه ساند ویژن، بنیادی برای مدیریت بحران در میان مسلمانان، مبارزه با اسلام‌هراسی، افراط‌گرایی و تروریسم در میان جوانان مسلمان می‌باشد.

برپایه این گزارش به نقل از salon.com، این بنیاد بروشورها و مقالات متعددی برای مقابله با داعش منتشر کرده و داعش را «وحشت هولناک برای جهانیان» توصیف کرده است.

به گفته محمد صدیقی، مدیر اجرایی ساند ویژن، عده‌ای از مسلمانان برجسته آمریکایی با حرفه‌ها و مشاغل مختلف این کمپین را راه اندازی کرده‌اند.

داعش تهدیدی برای بشریت بویژه مسلمانان است

لنا سلیمان مدیر تعامل خلاق در ساند ویژن در این باره می‌گوید: ما این کمپین را در راستای فشار مداوم بر روی مسلمانان آمریکا برای محکوم کردن داعش راه اندازی کرده‌ایم، خصوصا اینکه مسلمانان بزرگترین قربانیان داعش هستند. آمار و ارقام بهتر از هر چیزی نشان می‌دهند که چگونه مسلمانان هدف اصلی داعش هستند و این مسئله بهتر از احساسات و نظرات شخصی افراد ثابت کننده این حقیقت تلخ می‌باشند.

سلیمان در ادامه گفت: متاسفانه این مشکل به مسئله بزرگی در رسانه‌های آمریکایی تبدیل شده است. این واقعیت تلخ که داعش تهدیدی برای بشریت و مهمتر از همه برای مسلمانان و نه فقط پیروان دیگر ادیان محسوب می‌شود تکه بزرگی از پازل است که متاسفانه در رسانه‌ها دائما نادیده گرفته می‌شود. این درحالی است که اکثریت قربانیان داعش را خود مسلمانان تشکیل داده و بیشتر سربازانی که در عراق و سوریه علیه داعش می‌جنگند نیز مسلمان هستند.

اسلام‌هراسی زاینده افراط‌گرایی و بالعکس

سلیمان در ادامه گفت: افراط‌گرایی هنگامی که به اسم اسلام باشد ایجاد کننده این تصویر است که دین به خودی خود استمرار دهنده و تشویق کننده خشونت علیه مردم بی‌گناه است. که این مسئله ترس کاذبی علیه دین ایجاد کرده که متاسفانه در زمانه کنونی دین مورد هدف اسلام است. به این ترتیب اسلام هراسی زاینده افراط گرایی و بالعکس است. در مقیاس محلی زمانی که یک فرد اسلام‌هراس شروع به دگرسازی مسلمانان می‌کند کار به جایی می‌رسد که مسلمانان در کشور خودشان احساس نارضایتی و ناراحتی می‌کنند. این مسئله در مقیاس جهانی نیز اسلام‌هراسی، افراط‌گرایی و تروریسم را مشروعیت بخشیده که منجر به ترویج ایدئولوژی خشونت‌گرایی مخرب و بی‌اساس می‌شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha