شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله حکیم

حوزه/ آیت الله حکیم از وزارت خارجه عراق خواستند این پیام را به جهان برساند که اسلام راستین و حقیقی اسلامی است که قواعد آن را اهل بیت(ع) تبیین کرده اند و چنین اسلامی از دشمنی و خشونت بیزار است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، گروهی از وزارت امور خارجه عراق و گروهی از طلاب و روحانیون و اساتید حوزه علمیه قم در دیدارهای جداگانه با آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید عراق دیدار کردند.

طلاب خادمان دین و مذهب هستند

حضرت آیت الله حکیم خطاب به طلاب و روحانیون و اساتید حوزه علمیه قم گفتند: طلاب حوزه علمیه باید به دین و مذهب و اعتقاد شیعه خدمت کنند و تلاش کنند از مسیر حق و حقیقت خارج نشوند.

ایشان افزودند: مسئولیتی بزرگی بر دوش شما قرار دارد و هر طلبه باید بداند که کرامت و احترامی که هر طلبه و روحانی دارد به این خاطر است که او در راه حفظ دین و مذهب گام برمی دارد.

این مرجع تقلید خاطر نشان کردند: همه ما روزی در پیشگاه خداوند برای حسابرسی حاضر می شویم و از این رو باید به فکر آن روز باشیم و بدانیم که خداوند متعال از ما بی نیاز است و می تواند افراد دیگری را به جای ما قرار دهد و در قرآن کریم نیز می فرماید: «وَ إن تَتولّوا یَستَبدل قَومًا غَیرَکم وَ لا یَکُونوا أمثَالَکُم»(محمد، 38)؛ (و اگر روى برتابيد، به جاى شما مردمى ديگر آرد كه هرگز همسان شما نباشند).

آیت الله حکیم در پایان این دیدار ضمن آرزوی موفقیت برای طلاب حاضر، تاکید کردند: خداوند متعال اگر ببیند بنده ای به او پناه آورده، او را رها نمی کند و فرموده: «والّذینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهدیَنَّهُم سُبُلَنا و إنّ اللهَ لَمَعَ المُحسِنینَ» (عنکبوت، 69)؛ (كسانى را كه در راه ما مجاهدت كنند، به راه‏هاى خويش هدايتشان مى‏كنيم، و خدا با نيكوكاران است)

وزارت خارجه برای تقویت همزیستی تلاش کند

در راستای دیدار مسئولان عراقی با مرجعیت شیعه، همچنین سید عمر البرزنجی نماینده وزارت خارجه عراق و سید بکر احمد الجاف سفیر عراق در اوکراین به همراه گروهی از کارکنان این وزارتخانه با آیت الله حکیم دیدار کردند.

آیت الله حکیم در این دیدار از وزارت خارجه خواستند برای تقویت همزیستی مسالمت آمیز و حفظ مبانی اجتماعی و گفتگوی سازنده به دور از خشونت و تعصب، تلاش کند و این پیام را به جهان برساند که اسلام راستین و حقیقی از دشمنی و جدل بیزار است و اسلام واقعی اسلامی است که قواعد آن را اهل بیت(ع) تبیین کرده اند و حق را از باطل جدا ساخته اند.

ایشان افزودند: ادیان آسمانی برای اصلاح بشریت و سامان دادن به زندگی آنها آمده تا هر حقی به صاحب آن برسد و حق کسی پایمال نشود و راه گفتگوی سازنده و آرام میان ملت ها گشوده شود و در این زمینه به این آیه استناد کردند که می فرماید: «یَا أیّها النّاس إنّا خَلَقنَاکُم مِن ذَکرٍ و أُنثَی و جَعلنَاکُم شُعوبًا و قَبائلَ لِتَعارَفوا إنَّ أکرَمَکُم عندَالله أتقاکم إنَّ اللهَ علیمٌ خبیرٌ»؛ (اى مردم، ما شما را از نرى و ماده‏اى بيافريديم. و شما را جماعتها و قبيله‏ها كرديم تا يكديگر را بشناسيد. هر آينه گرامى‏ترين شما نزد خدا، پرهيزگارترين شماست. خدا دانا و كاردان است‏).

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha