پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مسئول اعزام مبلغ اداره تبلیغات‎اسلامی گناباد

حوزه / مسئول اعزام مبلغ اداره تبلیغات‎اسلامی گناباد گفت: بیان سیره رضوی به منظور شناخت و گسترش در جامعه از مهمترین مباحثی است که توسط روحانیون در روستاهای گناباد برای مردم دردهه کرامت تبیین خواهد شد.

حجت الاسلام محمدحسین سالاری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در گناباد افزود : دههکرامت یادآور لطیفترین علائق و مهر و وفاهای کم نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر است، مهر و وفایی که خواهر مهربان و دلداده را به هجرت وادار نموده و غربت و بیماری و مرگ در فصل جوانی را برای او آسان کرده است.

وی اظهار کرد: تمام مفاهیم سازندهای که ما در فرهنگ اسلامی داریم در این دهه تداعی میشوند چرا که حرم حضرت معصومه و امام رضا (علیهما السلام) کانون دعا و قرآن و نیایش هستند.

حجت الاسلام سالاری با بیان اینکه دههکرامت فرصت مناسبی برای اجرای برنامههای فرهنگی است، اذعان کرد: یکی از برنامه هایی که برای دومین سال متوالی در سطح مساجد شهری و روستایی گناباد برگزار می‌شود، اعزام کاروان مهربانی می‌باشد.

وی ادامه داد: در کاروان مهربانی رضوی که به همت آستان قدس رضوی برگزار می شود، دو نفر از خادمین حرم مطهر رضوی پرچم متبرک شده به ضریح امام رضا(ع) را به مناطق مشخص شده منتقل می کنند و همچنین از یکی از مداحان حریم رضوی به مدیحه‌سرایی و یکی از سخنرانان این آستان مقدس به سخنرانی می‌پردازد.

این محقق حوزوی  افزود: کاروان مهربانی رضوی به مدت ۶ روز در گناباد مستقر خواهند بود و به ۲ منطقه شهری و ۱۶ روستای گناباد جهت اجرای برنامه فرهنگی اعزام می شوند.

مسئول اعزام مبلغ اداره تبلیغات اسلامی گناباد با بیان اینکه در ۲۳ روستای گناباد نیز در ایام دهه کرامت برنامه های مذهبی توسط روحانیون طرح هجرت و مستقر برگزار می شود، اذعان کرد: بیان سیره رضوی به منظور شناخت و گسترش در جامعه از مهمترین مباحثی است که توسط روحانیون طرح هجرت و مستقر در روستاهای گناباد برای مردم تبیین خواهد شد.

گفتنی است، از یکم ذی القعده سالروز تولد حضرت معصومه (س) تا یازدهم ذی القعده سالروز تولد امام رضا (ع) به نام دهه کرامت نامگذاری شده است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha