پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علی جمعه مفتی سابق مصر

حوزه/ مفتی مصر گفت: تررویست ها می خواهند صدای حقی را که با راه انحرافی آنها مبارزه می کند خاموش سازند، اما آنها در برابر زبان منطق و برهان علما زبانی جز زبان کشتار و ویرانی نمی شناسند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روز گذشته در حالی که شیخ علی جمعه مفتی سابق مصر در حال رفتن به نماز جمعه بود، مورد هجوم تعدادی افراد مسلح قرار گرفت که قصد ترور او را داشتند، اما شیخ جمعه از دست آنها جان سالم به در برد.

در پی این حادثه، تمام مؤسسات و نهادهای دینی مصر این اقدام تروریستی و حمله به علمای بزرگ الازهر را محکوم کردند و تاکید کردند جان تمام علما فدای کشور است و این تروریست ها سگ های جهنم هستند که خداوند هیچ عملی را از آنها نمی پذیرد.

شیخ الازهر

در این زمینه احمد الطیب شیخ الازهر ضمن برقراری تماس تلفنی با علی جمعه از سلامتی وی اطمینان حاصل کرد و بر حمایت الازهر از وی تاکید کرد و این جنایت را محکوم کرد و از خداوند خواست مردم و علمای مصر را از هر بلایی دور کند.

مفتی مصر

از سوی دیگر شوقی علام مفتی مصر نیز این اقدام خبیث تروریستی در حمله به مفتی سابق مصر را محکوم و تاکید کرد: تررویست ها می خواهند صدای حقی را که با راه انحرافی آنها مبارزه می کند خاموش سازند، اما آنها در برابر زبان منطق و برهان علما زبانی جز زبان کشتار و ویرانی نمی شناسند.

وی افزود: خداوند هیچ عملی را از این تروریست ها نمی پذیرد و آنها همان گونه که رسول خدا(ص) به ما خبر داده سگ های جهنم هستند و ما از خداوند می خواهیم مصر و علمای مجاهد را از شر تروریستها حفظ کند.

وزیر اوقاف

در همین راستا محمد مختا رجمعه وزیر اوقاف مصر نیز اقدام بزدلانه حمله تروریستی به شیخ علی جمعه را محکوم و تاکید کرد: تمام علما فدایی دین هستند و تروریست ها هیچ گاه نمی توانند چهره علما را مخدوش سازند.

وی افزود: شیخ جمعه تنها هدف تروریست ها نیست و آنها به دنبال ضربه زدن به امنیت کشور و ترساندن علما و مردم هستند، اما تمام این اقدامات تاثیری جز قدرت و ایستادگی ما در برابر تروریسم نخواهد داشت.

رئیس مرکز تحقیقات الازهر

محیی الدین عفیفی رئیس مرکز تحقیقات الازهر نیز این اقدام تروریستی را محکوم کرد و گفت: هدف تروریست ها علمای مخلصی هستند که با افکار انحرافی آنها مبارزه می کنند و برای انسان ها ارزرش قائل هستند و این اقدامات بزدلانه تاثیری در اراده علمای الازهر و موضع آنها در برابر تروریستم ندارد و ما همچنان به آگاه سازی جوانان درباره خطر تروریسم و گروه های افراطی ادامه خواهیم داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha