جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خبرنگار

حوزه/ پژوهشگر حوزوی با بیان این که گاهی یک جمله غیر واقع و خلاف، شخصیت و آبروی یک فرد مومن و یا زندگی خانواده‌ای را زیر سئوال می‌برد، اظهار داشت: حفظ حرمت اشخاص بر نشر خبر مقدم است.

حجت الاسلام محمدسعید امیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران با بیان این که شغل خبرنگاران مانند رسالت انبیا و مبلغان دینی بسیار مهم و خطیر است، اظهار داشت: از مهم‌ترین وظایف اصحاب رسانه این است که آنان می‌توانند مشکلات، انتظارات و دغدغه‌های مردم را به گوش مسئولان برسانند و پیگیر مطالبات مردم باشند.

 وی با بیان اینکه شغل خبرنگاری حساس و خطیر است، گفت: خبرنگارانی که در انجام رسالت خبری‌شان اخلاص داشته و هدف و نیت‌شان در راستای خدمت به مردم و تبیین درست فضای سیاسی و رسانه‌ای کشور باشد، در اعتماد مردم به نظام و انقلاب اسلامی نقش بسزایی دارند.

این محقق حوزوی افزود: به اصحاب رسانه به ویژه خبرنگاران توصیه می‌کنم قبل از اقدام به انتشار خبر، تمام سعی و تلاش خود را بکار بگیرند تا با امانتداری کامل و رعایت صداقت، این کار صورت بگیرد، تا همواره اعتماد مردم به خبرگزاری‌ها و اهالی خبر را به همراه داشته باشند.

حجت الاسلام امیری با بیان اینکه گاهی یک جمله غیرواقع و خلاف، شخصیت و آبروی یک فرد مومن و یا زندگی خانواده‌ای را زیر سئوال می‌برد، اظهار داشت: حفظ حرمت اشخاص بر نشر خبر مقدم است و از این رو خبرنگاران همچون محدثین صدر اسلام باید از بین مومن‌ترین و امین‌ترین افراد انتخاب شوند.

وی در پایان گفت: خبرنگارانی که هدف و نیت‌شان در راستای خدمت به مردم و تبیین درست فضای سیاسی و رسانه‌ای کشور باشد، در افزایش اعتماد مردم به نظام و انقلاب اسلامی نقش بسزایی دارند.

 42/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha