جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نفوذ فرهنگی

حوزه/ حجت الاسلام نباتی نفوذ فرهنگ غرب در تفکر بانوان را خطر جدی جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: امروز جامعه کفر به ویژه آمریکای جنایت کار می خواهند با تغییر الگوهای اسلامی، دامن پاک و عفیف بانوان را آلوده به گناه کنند.

حجت الاسلام نباتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزای «حوزه» در بیرجند، با اشاره به جایگاه و منزلت زن در جامعه، گفت: در فرهنگ اسلام ناب محمدی زنان دارای جایگاه  و مقام والائی هستند و خداوند با تاکید بر اهمیت نقش زن در خانواده و جامعه، حضرت فاطمه(س) و حضرت معصومه(س) و دیگر زنان یادشده در قرآن کریم را الگو هایی برای جامعه زنان و دختران معرفی کرده اند تا با الگو برداری از سیره و زندگی آنان زمینه ای برای تحکیم ارزش های زن را ایجاد شود.

وی با اشاره به فرا رسیدن دهه کرامت، افزود: این دهه، دهه فرهنگ سازی است و از ولادت حضرت معصومه (س) تا ولاد امام رضا (ع) را برای توسعه فرهنگ رضوی در جامعه، " دهه کرامت"  نامیدند.

مدیر مدرسه علمیه جعفریه سرایان با شاره به واژه کرامت، یادآور شد: کرامت به معناى دورى از پستى و فرومایگى است و روح بزرگوار و منزه از هر ناپاکی است و این‌قدر این واژه مهم است که در دعاهای مختلف مثل دعای افتتاح که در ماه رمضان آن را می‌خوانیم از خدا می‌خواهیم که کرامت دنیا و آخرت را روزی ما قرار دهد و یا در دعای ابوحمزه ثمالی می‌خواهیم که کرامت حقیقی که همان حیات طیبه است را به ما ارزانی دار.

حجت الاسلام نباتی  در ادامه افزود: دختران جامعه ما باید از منش و رفتار بزرگانی همانند حضرت معصومه (س) که با چنان رفتار و منش و عفت و حجابی از مدینه به قم عظیمت کردند، آشنا شوند.

وی به ولایت پذیری حضرت معصومه(س) اشاره کرد و افزود: امروز دختران این مرز و بوم باید بدانند که آرامش و امنیت و زندگی خوب و سالم در گروه ولایت پذیری اقشار مختلف جامعه است تا با تربیت فرزندان خود آینده آنان را تضمین کنند.

وی ادامه داد: امروز جامعه غرب به دنبال ایجاد مشکلات اجتماعی برای زنان و دختران ماست تا با درگیر شدن در مسائل مختلف، از فرهنگ و سیره حضرت معصومه(س) دور شوند.

حجت الاسلام نباتی، نفوذ فرهنگ غرب در تفکر بانوان را خطر جدی جامعه اسلامی عنوان کرد و افزود: امروز جامعه کفر به ویژه آمریکای جنایت کار می خواهند با تغییر الگوی اسلامی، دامن پاک و عفیف بانوان ما را آلوده به گناه کنند.

وی، نقش روحانیون و طلاب در زمینه فرهنگ سازی را بسیار مهم دانست و گفت: حوزویان باید در تمام نقاط کشور و حتی فراتر از مرزها زمینه الگوسازی درست فراهم شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha