شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام علی دشتکی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان

حوزه/ حجت الاسلام دشتکی به آثار نهادینه شدن فرهنگ قرآنی در جامعه اشاره کرد و ابراز داشت: از آثار جامعه قرآنی کاهش مشکلات اجتماعی در جامعه و سلامت اعتقادی میان مردم است.

حجت الاسلام علی دشتکی ،مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان با اشاره به فرا رسیدن میلاد امام رضا(ع) اظهار داشت: دهه کرامت زمان مناسبی برای انس و الفت بیشتر با خاندان عصمت و امامت است.

وی یکی از معضلات جامعه امروز را مانوس نبودن با معارف و مفاهیم قرآنی دانست و گفت: جامعه اسلامی برای آن که بتواند در زمینه معنوی تعالی یابد باید ارتباط خود را با قرآن تقویت کند.

حجت الاسلام دشتکی در ادامه به آثار نهادینه شدن فرهنگ قرآنی در جامعه اشاره کرد و ابراز داشت: از آثار جامعه قرآنی کاهش مشکلات اجتماعی در جامعه و سلامت اعتقادی میان مردم است.

وی با بیان این مطلب که باید جامعه قرآنی در استان همدان گسترش پیدا کند ابراز داشت: جامعه قرآنی استان همدان با وجود داشتن خروجی مناسب به لحاظ کیفی اما از حیث کمیت اوضاع به سامانی ندارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی اسلامی استان همدان خاطر نشان کرد: تعداد افراد جامعه قرآنی استان در حدود 3000 نفر هستند که انتظار می رود در آینده ای نزدیک به 10000نفر ارتقا پیدا کند.

وی داشتن برنامه و کار تشکیلاتی در زمینه قرآن را از امور مهم در این عرصه دانست و افزود: یکی از مشکلات فعالیت های قرآنی که ناقص بودن بسیاری از طرح ها را ناشی می شود نبود برنامه ریزی صحیح و منظم است.

حجت الاسلام دشتکی اهتمام تبلیغات اسلامی را در ترویج معارف قرآنی در جامعه دانست و گفت: تبلیغات اسلامی در پی آن است که همه آحاد جامعه را بر خوان پرفیض قران کریم میمان کند.

وی در پایان مردمی کردن امور و فعالیت قرآنی در جامعه را از ضروریات دانست و تصریح کرد: باید در ترویج امور قرانی در جامعه از ابداع و خلاقیت و به کار گیری ابزار جدید و کارآمد استفاده کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha