جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسن زمانی نوری

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام موسی بن جعفر(ع) تهران با تاکید بر اینکه رسانه باید مصالح ملی را در انتشار اخبار نادیده نگیرند، گفت: خبرنگاران باید اخبار را صادقانه و البته با ملاحظه شرایط زمانی و مکانی منتشر کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زمانی نوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به فرا رسیدن روز 17 مردادماه روز خبرنگار، اظهار داشت: خبرنگاران در دنیای امروز رسالتی سنگین به عهده دارند که همان رساندن واقعیت ها به مردم است.

مدیر مدرسه علمیه امام موسی بن جعفر(ع) تهران افزود: خبرنگاران با انتشار مطالبی در جهت آگاهی جامعه، دانش هایی را در بهتر تصمیم گیری در زمینه های مختلف زندگی، در اختیار مردم قرار می دهند.

وی با بیان این که دایره کار خبرنگاران بسیار وسیع است و محدود به عرصه خاصی نیست، گفت: برای مثال خبرنگاران با انتشار حقایق و واقعیت ها در حوزه اقتصادی، از رانت جلوگیری می کنند و یا در بحث های علمی به آگاهی جامعه اضافه می کنند و یا با انتشار واقعیات و حقایق در حوزه سیاسی به افزایش بصیرت جامعه اقدام می کنند و البته همان طور که گفته شد دایره کار خبرنگاری بسیار وسیع است.

استاد حوزه علمیه تهران با تمجید از فعالیت خبرگزاری حوزه و هفته نامه افق حوزه، گفت: این دو رسانه حوزوی با انتشار مطالبی در خصوص علما و سیره زندگی آنان، زی طلبگی و ...، نقش بسیار مؤثری در معرفی الگوهای برتر به جامعه دارند.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی نوری با بیان این که تبلیغ مراکز دینی، در قالب شناساندن مراکز و پژوهشکده های حوزوی که توسط خبرگزاری حوزه و هفته نامه افق حوزه انجام می شود، بسیار مفید است، گفت: انتشار این گونه مطالب، علاوه بر معرفی این مراکز و آثار علمی آنان، به روشنگری در جامعه نیز کمک می کند.

وی افزود: اگر چه شاید  واقعیتی در جامعه وجود داشته باشد، اما خود خبرنگار باید ببیند انتشار این مطلب، در شرایط فعلی به درد جامعه می خورد یا به ضرر جامعه است و این ها نکاتی است که باید مورد توجه باشد.

مدیر مدرسه علمیه امام موسی بن جعفر(ع) تهران در پایان با بیان این که خبرنگاران باید اخبار را صادقانه و البته با ملاحظه شرایط زمانی و مکانی منتشر کنند، گفت: خبرنگاران باید در کار خود اخلاق مداری را مد نظر قرار دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha