جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مهدی اقبالی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه علوی قم گفت: تعصب‌های قومی و قبیله‌ای و غرور، تفرقه را بین مسلمانان به وجود می‌آورد، مسلمانان با اتحاد و انسجام می‌توانند در یک محور قرار گرفته و در مقابل دشمنان صف‌آرایی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی در گفتگو با خبرگزاری«حوزه»، با بیان اینکه دین اسلام  جهانی است، گفت: با توجه به عام و جهانی بودن دین اسلام و موضع‌گیری‌هایی که نسبت به ابرقدرت‌ها و استکبار دارد، به‌نوعی آنها را وادار کرده است در مقابل این دین موضع‌گیری داشته باشند.

وی ادامه داد: از همان زمان پیدایش انبیا و مطرح شدن توحید، بت‌پرستان و مشرکان درصدد بوده‌اند خط توحیدی را در تاریخ شکست دهند و نگذارند مردم به طرف دین که برخاسته از فطرت پاک انسان‌ها است گرایش داشته باشند.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم بیان کرد: همیشه موضع دشمن بر این بوده که با فطرت پاک انسان‌ها مبارزه کرده و از گرایش مردم به خدا و اسلام جلوگیری کنند و برای دستیابی به هدف خود از ترفندها و شیوه‌های مختلفی استفاده کرده‌اند.

وی ابراز داشت: تهمت زدن، تهدید کردن و به قتل رساندن ازجمله روش‌هایی است که دشمنان دین در طول تاریخ از آنها استفاده می‌کردند؛ مطالعه تاریخ نشان می‌دهد انبیا و مردم دیندار همواره مورد ستم دشمنان دین قرار داشته‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی ادامه داد: در تاریخ اسلام و از همان زمان که پیامبر(ص) ندای خود را سر دادند این خط کفر و شرک عرض اندام کردند و مکه پایگاه مشرکینی بود که با افراشته کردن شعار بت‌پرستی در مقابل شعار یکتاپرستی ایستاده بودند.

وی بیان کرد: هر زمانی که گرایش به اسلام وجود داشته است دشمنان با فشار خواسته‌اند جلوی اسلام‌گرایان بایستند و در این راه از جنگ و خونریزی نیز ابایی نداشته‌اند ولی همان‌طور که خداوند وعده داده است حق همواره پیروز است و هرآنچه با حق باشد سربلند خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم عنوان کرد: بریدن از همه چیز و وصل شدن به قدرت الهی یکی از عوامل موفقیت و پیروزی انسان‌ها است و اگر انسان به خداوند اعتقاد داشته باشد در مقابل دشمن به‌راحتی می‌ایستند.

وی اذعان داشت: عامل دیگر موفقیت مسلمانان اطاعت از رهبری است و در طول تاریخ هر زمانی این محور وجود داشته است مسلمانان پیروز شده‌اند و هرجایی که سرپیچی بوده است شکست خورده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی اتحاد و انسجام را مورد تأکید قرار داد و گفت: تعصب‌های قومی و قبیله‌ای و غرور، تفرقه را بین مسلمانان به وجود می‌آورد، مسلمانان با اتحاد و انسجام می‌توانند در یک محور قرار گرفته و در مقابل دشمنان صف‌آرایی کنند.

وی ادامه داد: امروز دشمنان با حربه‌های مختلفی وارد می‌شوند تا به اتحاد مسلمانان لطمه وارد کنند و در این راه با مطرح کردن مسئله شیعه و سنی به دنبال دست‌یابی به اهداف خود هستند.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم با اشاره به اینکه ملت ایران با دست ‌خالی در مقابل دشمن ایستادگی کرده‌اند، گفت: امروز می‌بینیم دشمنانی که می‌خواستند ایران هراسی را در جهان به وجود آورند شکست خرده‌اند؛ موفقیت ایران نشان می‌دهد که ملاک‌های ایمان، اطاعت از رهبری و اتحاد و انسجام در ایران وجود دارد.

وی بیان کرد: امیدواریم که مسلمانان جهان با ایمان، اتحاد و انسجام در مقابل قدرت‌های پوشالی ایستادگی کنند و ریشه استکبار و صهیونیست را از روی زمین پاک کنند.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha