چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
 حضرت معصومه(س)

حوزه/ عضو انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه قم خواستار تلاش جدی در زمینه تبیین و ترویج سبک زندگی حضرت فاطمه معصومه(س) به دور از کارهای صرفاً شعاری و کلیشه ای شد.

طیبه توکلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن گرامیداشت دهه کرامت و تبریک ایام ولادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) اظهار داشت: زندگی ائمه اطهار(ع) و امامزداگان واجب التعظیمی همچون حضرت معصومه (س) که کرامات بالایی هم دارند، بهترین الگو برای آحاد جامعه است.

وی افزود: به خصوص شخصیت بانوی کرامت که حق بزرگی بر گردن همه شیعیان به ویژه اهالی قم دارند و ما باید با تاسی به راه و سیره نورانی ایشان، قدردان نعمت بزرگ زندگی در سایه حضرت باشیم.

استاد حوزه علمیه خواهران خاطرنشان کرد: با توجه به این که حضرت معصومه(س) از نظر سنی جوان بوده و ازدواج نکرده بودند، لذا بهترین الگو برای نسل جوان ما به ویژه دختران جوان به شمار می روند و این طیف سنی بهتر و بیشتر با حضرت همذات پنداری کرده و جذب چنین الگوی والایی می شوند.

وی بیان داشت: البته این مساله مستلزم آن است که ما بتوانیم از طریق ابزارهای هنری و رسانه ای همچنین برگزاری همایش ها و میزگردهای جذاب به صورت پرسش و پاسخی این زمینه را برای نسل جوان به خوبی فراهم کنیم.

عضو انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه قم تاکید کرد: ما باید برای نسل جوان زنان جامعه ما ، الگوهایی همچون حضرت زهرا(س) و حضرت معصومه(س) به خوبی معرفی و تبیین کنیم و البته باید توجه داشت که فراتر از کارهای شعاری و بحث های ثقیل و کم فایده باید مسایل کاربردی و جذاب را بیان کنیم تا برای عموم مردم نیز قابل استفاده باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha