پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شکوری ارومیه

حوزه / امام جمعه خوی گفت: اجازه داده نشود وقف‌خواران در موقوفات چنگ‌اندازی کنند و با پرداختن به امورات حاشیه‌ای بین مسئولان و مراجعان جدایی بیفتد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضی موسوی شکوری، امروز در ملاقات با مدیرکل و معاونین اداره اوقاف استان که جهت معرفی مسئول جدید اداره اوقاف شهرستان خوی در دفتر امام جمعه صورت گرفت، اظهار داشت: موقوفات در طول تاریخ اسلام نقش اساسی در پیشرفت و توسعه کشورهای اسلامی به‌ویژه کشور ایران داشته و قوام و ثبات امور خیریه بر اساس اوقاف صورت می‌گرفت.

وی افزود: براساس فرهنگ اهل بیت(ع) شیعیان با توجه به نیازهای جامعه اموال خویش از قبیل تبلیغات و احیای فرهنگ اهل بیت، عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)، کمک به حوزه های علمیه، بیمارستان سازی، کمک به ایتام و نیازمندان جامعه و سایر وجوه برّ را وقف می‌کردند.

امام جمعه خوی تصریح کرد: در مدیریت‌ها تلاش کنید تا حرمت روحانیت حفظ شود با ادارات و سازمان‌ها هماهنگ باشید، مواضع خود را در رابطه با امورات مربوطه صریح اعلام کنید و تلاش کنید که جلسات متعدد و یا پرداختن به امورات حاشیه‌ای بین شما و مراجعان جدایی نیندازد؛ همیشه خود را وقف حفظ و احیای موقوفات بکنید و اجازه ندهید موقوفه‌خواران به اموال وقفی چنگ‌اندازی کنند.

وی خاطرنشان کرد: در سامان‌دهی مساجد و امنای مربوطه مدیریت کنید و مساجد را بدون امنا و تعیین آنها بلاتکلیف نگذارید تلاش  مضاعف کنید و تنها به امورات سطحی اکتفا نکنید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha