جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام شهامت - جامعه المصطفی

حوزه/ حضرت معصومه(سلام الله علیها) و امام رضا(علیه السلام) دو شخصیت نورانی با برکتی هستند، که تأثیرات وجودیشان تمام عالم را تحت تأثیر خود قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شهامت، در مراسم ازدواج طلاب جامعة المصطفی، ضمن تبریک دهه کرامت ابراز داشت: حضرت معصومه(سلام الله علیها) و امام رضا(علیه السلام) دو شخصیت نورانی با برکتی هستند، که تأثیرات وجودیشان تمام عالم را تحت تأثیر خود قرار داده است.

وی در ادامه ضمن بیان نکات اخلاقی در رابطه با زندگی زناشویی، ابراز داشت : زندگی فراز و فرود و سختی های زیادی دارد، لذا همواره باید سعی کنیم تا با همسازگاری در عرصه زندگی، عاشقانه در کنار یکدیگر باشیم و مسائل و مباحث درون خانوادگی را هرگز برای دیگران بازگو نکنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شهامت، با تأکید بر این که زن و شوهر در ابتدا باید خود حلال مشکلات فی ما بین باشند، یادآور شد:  اگر همسران به تنهایی نتوانند مشکلی را حل و فصل نمایند، بهتر است با آگاه ترین افراد مشورت نموده، سعی داشته باشند بسیاری از معارف زندگی را  که نمیدانند یاد بگیرید.

دبیر مشاوران منطقه ای جامعة المصطفی ضمن تأکید بر توجه به حقوق همسر در زندگی دینی، ابراز داشت: بعد از ازدواج زن و شوهر از حقوقی برخوردار هستند که باید به انها توجه نمود، این حقوق خود فضیلتی الهی و نشان دهنده کمال آدمی است؛ رضایت، خوشحال و خشنودی همسران بهترین حسنه  است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شما زوج های مسلمان و متدین، در نزد همسرانتان باید به گونه ای رفتار نمایید که هر روز نسبت به شما احساس عاطفی بیشتر داشته و همسری با شما را بهترین انتخاب زندگی خود بدانند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha