چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
اختتامیه دوره تابستانه مدرسه عالی فقه و اصول

حوزه/ آئین اختتامیه دوره تابستانه مدرسه عالی فقه و اصول حوزه علمیه قم، با حضور رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در دانشگاه آزاد آشتیان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام محمد اسماعیل عبداللهی مدیر مدرسه عالی فقه و اصول در این مراسم گفت: حوزه علمیه امروز میراث هزاران فقیه مجاهد و نامدار و ارثیه هزاران منبع اصیل فقهی، عرفانی، حدیثی و فلسفی است.

وی با اشاره به خروجی حوزه‌های علمیه از نظر مقام معظم رهبری بیان کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند، خروجی حوزه‌های علمیه باید فقیه در حد مرجع تقلید، فیلسوف، متکلم، مجتهد، مدرسی برای حوزه و دانشگاه، مبلغ و نویسنده برای داخل و خارج از کشور، کارشناس توانمند و پاسخگو به نیازهای اساسی جامعه و  توانمند متناسب با نیاز دستگاه‌های حاکمیتی باشد.

وی با اشاره به فلسفه تأسیس مدرسه عالی فقه و اصول گفت: مقام  معظم راهبری بارها بیان کرده بودند طلابی که استعداد فقیه شدن دارند، با هدف تربیت مجتهد مورد حمایت قرار گیرند.

مدیر مدرسه عالی فقه و اصول با بیان این که در مسیر طلبگی مشکلات بسیاری وجود دارد، افزود: در مسیر فقاهت انواع و اقسام رشته‌های زودبازده وجود دارد و ممکن است هدف ما را سست کند و بر همین اساس طلبه مستعد با وجود مراکز و مؤسسات فراوان و مشکلات مالی به سمت فقه و اصول نرفته و ممحض در این رشته نخواهد شد.

وی تصریح کرد: شورای عالی حوزه‌های علمیه تصمیم گرفت بر اساس این نگاه به حوزه و نگرانی در این عرصه اقدام به جذب و شناسایی طلاب مستعد برای رشته فقه و اصول کند.

حجت الاسلام عبداللهی ابراز داشت: فلسفه مدرسه حمایت از طلاب نخبه است تا تنها وقت خود را برای فقه و اصول بگذارند و به رشته و مرکز تخصصی دیگری فکر نکنند، تا از این لحاظ به همان هدف بلند، یعنی حفظ بنیان حوزه در مسئله تربیت فقیه، برسیم.

در ادامه مراسم، حجت الاسلام و المسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات به سخنرانی پرداخت و سپس از نفرات برتر این دوره تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha