شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رئیس مرکز خدمات در ‌آئین اختتامیه دوره تابستانه مدرسه عالی فقه و اصول

حوزه/ رئیس مرکز خدمات با بیان این که حوزه برای مقابله با وهابیت، نیازمند تربیت مرجع تقلید و فقیه است، گفت: اگر ما در کشور پزشک و مهندس نداشته باشیم، می‌توانیم از دیگر کشورها وارد کنیم، ولی اگر عالم دینی نداشته باشیم، نمی‌توانیم از جایی وارد کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین ربانی در آئین اختتامیه دوره تابستانه مدرسه عالی فقه و اصول حوزه علمیه قم در دانشگاه آزاد آشتیان ضمن تبریک اعیاد دهه کرامت گفت: اگر طول تاریخ تشیع را با هم مقایسه کنیم، شاید مانند عصر ما مکتب اهل‌بیت (ع) مورد هجوم دشمنان نبوده است.

وی بیان کرد: دشمنان اسلام، مانند وهابی‌ها اکنون دشمنی خود را آشکار کرده‌اند، درحالی‌که در سالیان گذشته به‌صورت مخفیانه اقدام به انتشار و توزیع کتاب‌های ضد شیعه و شبهه افکنی مخصوصاً در ایام حج می‌کردند.

رئیس مرکز خدمات ابراز داشت: در شرایط فعلی ما نیازمند درک بهتر شرایط هستیم تا با همت مضاعف، آماده مقابله با دشمنان باشیم، روحانیت شیعه باید با موقعیت شناسی و درک شرایط، با جدیت فراوان تلاش کند که کمبودهای علمی و فرهنگی جامعه برطرف شود.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با بیان اینکه ما به چهره‌های برجسته علمی نیاز داریم تا از منابع ارزشمند دفاع کنند، گفت: نخبگان حوزه رسالت سنگینی به دوش دارند و باید تمام وقت خود را گذاشته تا کمبودها را برطرف سازند.

وی با بیان اینکه حوزه ما برای مقابله با وهابیت نیازمند تربیت مرجع تقلید و فقیه است، افزود: اگر ما در کشور پزشک و مهندس نداشته باشیم می‌توانیم از دیگر کشورها وارد کنیم، ولی اگر عالم دینی نداشته باشیم نمی‌توانیم از جایی وارد کنیم.

رئیس مرکز خدمات با اشاره به اینکه حیات دین به علم است خطاب به طلاب  مدرسه عالی فقه و اصول حوزه علمیه قم گفت: خداوند به شما توفیق داده است که از میان طلبه‌ها شما وارد این رشته شوید و باید شکر آن را به جا آورید.

وی با بیان اینکه شکر نعمتی که خداوند به شما داده خوب درس خواندن، صبر و پا روی هوای نفس گذاشتن است، اذعان داشت: شما باید برای رسیدن به اهداف خود تلاش و پشتکار داشته باشید، چراکه موفقیت علمای ما بیشتر به دلیل پشتکار آنها بوده است.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha