جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام یونس گلی معاون تهذیب حوزه ایلام

حوزه / دوره میثاق طلبگی حوزه ایلام به کار خود پایان و در مجموع از مجموع ۱۲۰ نفر متقاضی ورود به حوزه ، همگی موفق به کسب حد نصاب های لازم شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از ایلام، حجت‌الاسلام یونس گلی، سرپرست معاونت تهذیب حوزه‌ علمیه استان، امروز  در مراسم اختتامیه دوره میثاق طلبگی ایلام که در مدرسه علمیه صاحب‌الزمان (عج) برگزار شد،  اظهارداشت: این دوره به مدت ۱۰ روز به صورت متمرکز و با حضور ۱۲۰ نفر از متقاضیان ورود به حوزه برگزار و ۱۲ استاد حوزه علمیه ایلام و دو استاد از حوزه علمیه قم در آن حضور داشتند.

وی افزود: رسم طلبگی، آداب طلاب و نظام تعلیم و تربیت از سرفصل‌های اصلی این دوره ۱۰ روزه بوده و در کنار آن برنامه‌هایی تربیتی چون محفل انس با قرآن، زیارت شهدای گمنام و زیارت امامزادگان برگزار شد.

حجت الاسلام گلی، معرفی ابعاد و زوایای حوزه به طلاب و همچنین شناخت طلاب جدید الورود را از جمله اهداف برگزاری این دوره  عنوان و گفت: حوزه فضایی نیست که افراد در آن نسبت به یکدیگر بی تفاوت باشند، چرا که هر چه نسبت به یکدیگر حساسیت داشته باشیم، می توانیم به همان میزان پیشرفت کنیم لذا تقویت روحیه همدلی از برنامه های مهم این دوره بود.

سرپرست معاونت تهذیب حوزه های علمیه استان ایلام با تاکید بر اینکه احترام به اساتید از جمله مباحثی بود که طلاب در این دوره برآن تاکید شد، بیان داشت: یکی از اصولی که در حوزه های علمیه ترقی و پیشرفت طلاب را به همراه  دارد، احترام گذاشتن به اساتید است که طلاب جوان جدید الورود نیز باید این اصل را در سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی با اعلام این که در این دوره از مجموع 120 نفر  متقاضی ورود به حوزه، همگی موفق به کسب حد نصاب لازم شدند، اظهار کرد: در این دوره تلاش شد تا مسیر درست طلبگی  جهت موفقیت ایشان به طور عملی در این مسیر، به طلاب آموزش داده شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha