جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دوره میثاق طلبگی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین میرزاخانی در اختتامیه دوره "میثاق طلبگی حوزه علمیه ایلام" تصریح کرد: اگر طلاب غنای فکری و علمی نداشته باشند، مردم از آنها فاصله می گیرند، لذا این امر باید از سوی طلبه های جوانی که در ابتدای راه طلبگی هستند، مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسین میرزاخانی، امروز در مراسم اختتامیه دوره میثاق طلبگی در ایلام، اظهار داشت: نمی‌شود بی‌تفاوت از کنار جامعه‌ای که ما در آن زندگی می‌کنیم گذشت، چرا که دشمن به دنبال تضعیف افکار و فرهنگ دینی ماست.

وی با اشاره به اینکه دشمنان ما می‌خواهند که با نقشه و ترفندهای گوناگون ما را از مسیر اصلی‌مان منحرف کنند، افزود: استکبار جهانی در عصر امروز با برنامه‌هایی در قالب های مختلف، به دنبال منحرف ساختن جامعه به ویژه نسل جوان است، لذا در این برهه از زمان و با در نظر داشتن این شرایط وظیفه حوزه های علمیه و طلاب بسیار سنگین است.

 استاد حوزه علمیه ایلام اضافه کرد: حساسیت زیادی در این شرایط وجود دارد و خنثی سازی برنامه های ضدفرهنگی دشمنان نیازمند مدیریت و برنامه ریزی هر چه بیشتر مسئولان و روحانیون است.

حجت الاسلام والمسلمین میرزاخانی با بیان این که طلاب و روحانیون در دوران مبارزات انقلاب اسلامی پیام امام راحل را به گوش مردم می رساندند، عنوان کرد: هر کدام از طلاب باید به مثابه چراغی در جامعه بدرخشد و با اعمال و رفتار خود مردم را به جذب کند.

وی با تاکید بر اینکه رفتار و حرکات طلاب برای مردم از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: رفتار و اعمال طلاب جوان باید به گونه ای باشد که اگر مردم شما را دیدند، اسلام را در وجود شما به خوبی دیده و جذب شوند. تحقق این مهم به نوبه خود سدی در مقابل هجمه جنگ نرم دشمنان است.

 استاد حوزه علمیه ایلام یادآور شد: اگر طلاب غنای فکری و علمی نداشته باشند، مردم از آنها فاصله می گیرند، لذا این امر باید از سوی طلبه های جوانی که در ابتدای راه طلبگی هستند، مورد توجه قرار گیرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha