جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ اختتامیه چهارمین دوسالانه ملی عکس حوزه(اشراق)

حوزه/ نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل عدم توجه به بحث فرهنگ این است که نهادهای فرهنگی و متولی اجرای آن کمتر حاضر به پاسخ گویی هستند.

به گزارش خبر گزاری«حوزه»  امیر آبادی امروز در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره دو سالانه ملی عکس حوزه(اشراق) که با موضوع "روحانیت، حوزهای علمیه و علوم دینی" در سالن پژوهشگاه علوم و فرهنگ  اسلامی قم  برگزار شد، گفت: هنری که عکاسان ثبت می کنند می تواند بسیار تاثیر گذار باشد و درطول تاریخ عکس در تحولات اجتماعی وصنعتی موثر بوده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: عکس ،  پیام زیادی دارد و اگر از ساده زیستی طلاب و روحانیون آثاری خلق شود، می تواند جامعه را از نامیدی نجات دهد.

 امیر آبادی اظهار داشت: اخیرا عکسی از روستایی در قم گرفته شد و باعث بیداری خیلی از مسئولین گردید و این نشان از اهمیت و جایگاه عکس است.

 نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر به فرهنگ و به خصوص به فرهنگ دینی کمکی نمی شود و فرهنگ همیشه مظلوم مانده، اظهار داشت: در حال حاضر همه تلاش ها برای این است که مشکل معیشتی جامعه برطرف شود و به همین دلیل کمتر به بحث فرهنگ پرداخته می شود.

وی گفت: مشکل توجه نکردن به بحث  فرهنگ که رهبر انقلاب از آن به ولنگاری فرهنگ هم تعبیر می کنند؛ این است که نهادهای فرهنگی عهده دار و متولی اجرای فرهنگ، کمتر حاضر به پاسخ گویی هستند و اصلا به سمت پاسخ گویی  نسبت به این مسئله  نمی آیند که چرا جامعه به این وضع دچار شده است.

 در ادامه دکتر خداداد مترجم زاده  نیز در سخنانی با بیان اینکه برگزاری این مراسم بسیار مهم است و می تواند در جامعه اثر گزار باشد، گفت: دلیل  اهمیت استمرار کار فرهنگی از سوی نهاد دفتر تبلیغات، تشویق و ایجادعلاقه  میان حوزویان برای عکاسی، پدیدار کردن آرشیو برای اثر گذاری بیشتر در جامعه، تقویت فرهنگ دینی، شناسایی و معرفی عکاسان پرکار از جمله این موارد است. 

عضو هیئت علمی هنر افزود: ملاک مفهومی، اهمیت به کار سمعی و بصری و تدوین و ذخیره الگو برای آینده و معیار سلیقه و زیبایی شناسی و موضوع  عکاسی از جمله مسائلی بود که در داوری مورد لحاظ قرار گرفته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha