پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام محمد طاها مهری امام جمعه گیلانغرب

حوزه/ امام جمعه شهرستان گیلانغرب گفت: شجاعت در عمل و ایستادگی در برابر باطل از ویژگی های بارز روحانیون است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه حجت الاسلام محمد طاها مهری در مراسم اختتامیه دوره اختبار و تثبیت طلاب جدید الورود به حوزه علمیه در مدرسه علمیه مطلع الفجر شهرستان گیلانغرب عنوان داشت: حوزه علمیه مقدس است چرا که محل ترویج و فراگیری سنت و مکتب ائمه اطهار علیهم السلام و احکام الهی بوده و قطعأ با ورود به این مکان اعمال و رفتار انسان نیز خدایی خواهد شد.

امام جمعه شهرستان گیلانغرب با بیان توصیه هایی به طلاب جدید الورود اظهار داشت: طلاب باید در ابتدا خوب درس بخوانند و اخلاق اسلامی را رعایت کنند، روحانیون نسبت به لباس مقدس روحانیت وظایفی را بر عهده دارند و ابتدایی ترین آن جلب اعتماد مردم سپس تبلیغ و نشر اندیشه های دین است.

این استاد حوزه علمیه خودسازی را رمز موفقیت یک طلبه دانست و خاطر نشان کرد: باید در مسیر طلبگی خود را به واسطه توسل، دعا و ارتباط منسجم با خداوند تکمیل کنیم به طوری که برای عموم مردم الگو قرار باشیم.

حجت الاسلام مهری ادامه داد: یکی دیگر از وظایف طلاب که تا زمانی ملبس به لباس مقدس روحانیت هستند دفاع از اسلام و شریعت اسلامی است، نشر دین در دورترین و محروم ترین مناطق و پاسخگویی به شبهات دینی از وظایف طلاب و روحانیون به شمار می رود.

امام جمعه شهرستان گیلانغرب اظهار داشت: شجاعت در عمل و ایستادگی در برابر باطل از ویژگی های بارز طلاب و روحانیون است که باید این ویژگی ها به واسطه پیوند با مسائل دینی و توسل به انبیاء الهی تقویت گردد.

وی در پایان به رشد و پیشرفت چشمگیر طلاب نسبت به ابتدای دوره اشاره کرد و عنوان داشت: خوشبختانه عشق و علاقه به طلبگی و حوزه علمیه در عزیزانی که در دوره اختبار و تثبیت شرکت کرده اند موجب ارتقا و اعتلای آن ها شده و این مایه مباهات می باشد.

شایان ذکر است در پایان با حضور مدیر مدرسه علمیه مطلع الفجر و امام جمعه شهرستان گیلانغرب از نفرات منتخب و برتر این دوره با اهداء جوایزی تقدیر به عمل آمد.

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha