جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ کنگره تکفیر، چالش های پیش رو مسئولیت های علمای اسلام

حوزه / همایش تکفیر، چالش های پیش رو مسئولیت علمای اسلام امروز با حضور علما، اندیشمندان و ائمه جمعه و جماعات همچنین روحانیون شاخص اهل شیعه و سنت در محل سالن اجلاس اداره تبلیغات اسلامی مهاباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، در این همایش با بررسی و بیان دیدگاه های علمای اهل تسنن و تشییع در رابطه با تفکرات تکفیری و راهکارهای جلوگیری از چالش ها با همفکری و هم اندیشی علمای اسلام مورد توجه و تشریح قرار گرفت.

ماموستا عبدالقادر سهرابی، امام جمعه مهاباد در این همایش با تاکید بر نقش روشنگری و اطلاع رسانی به آحاد عموم مردم نسبت به افکار منسوخ و رده شده گروه های سلفی و تکفیری اذعان داشت: بر قشر روحانیت و علما واجب است درباره اهداف گروهک های تروریستی و تکفیری که جان، مال و امنیت مردم مسلمان را به خطر می اندازند آگاهی و اطلاع رسانی شود.

وی افزود: روحانیون و متفکرین دینی بایستی در جهت اتفاق نظر و اتحاد میان اقوام و ادیان با برگزاری نشست ها و همایش های مختلف از تندرویی ها و تاثیرگذاری گروهگ های تروریستی همچون داعش ممانعت به عمل آورند.

امام جمعه مهاباد تصریح کرد: نباید اجازه دهیم تا نزاع و تفرقه دشمن زمینه دوری و اختلافات را در میان مسلمانان ایجاد کند چراکه در این میان استکبار جهانی با حمایت از سرویس های جاسوسی صهیونیستی و غربی در صدد راه اندازی جنگ و نزاع در میان شیعه و سنی هستند .

وی افزود: امروزه روحانیون پرچم دار حق و حقیقت و دین و دیانت هستند لذا رسالت سنگینی در بیداری مردم و تمیز دادن شرک و نفاق و حفظ همبستگی و اتحاد دارند.

علیرضا رادفر معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی هم با تاکید بر علمای شیعه و سنی در جلوگیری از اسلام هراسی در دنیا اظهارداشت: با وقوع انقلاب اسلامی و شروع گفتمان های جدید در نظام اسلامی و خیزش های دینی که در جای جای دنیا دیده می شد، گرایش به اسلام و بیداری اسلامی زنگ خطری برای دنای غرب و نظام سلطه به حساب می آمد که موجب به خطر افتادن منافعشان در منظقه می شد لذا به مخالفت و دشمنی به اسلام برخواستند.

وی افزود: در حال حاضر دنیای اسلام حال خوبی ندارد، حرکت هایی برخلاف واقعیت و چهره حقیقی اسلام نشان داده می شود که می تواند ضربه زننده و خطرناک باشد بنابراین همه علما و اندیشمندان دینی وظیفه خطیری در روشنگری چهره حقیقی اسلام رحمانی به مردم دنیا دارند.

در ادامه همایش تکفیر، چالش های پیش رو، مسئولیت های علمای اسلام علما و اندیشمندان داخلی و خارجی با بیان دیدگاه های خویش پرداختند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha