جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 391083
۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱
حجت الاسلام حکیم الهی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین حکیم الهی گفت: فتوای تکفیر در اتاق های فکر غربی صادر می شود اما بلندگوی آن اندیشمندانی هستند که فریب افکار انحرافی را خورده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین حکیم الهی امروز در همایش کنگره تکفیر، چالش های پیش رو، مسئولیت های علمای سلام، اظهارداشت: مسائلی که جهان اسلام امروز درگیر آن است تکفیر و تفکرات تکفیری است، متاسفانه فجایع و کشتاری که در کشورهای سوریه، عراق، افغانستان و نیجریه رخ می دهد نشان از توطئه چینی استکبارعلیه ممالک اسلامی است.

معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی العالمیه افزود: در این کشتار و جنایت های بی شماری که صورت می گیرد مردم بی دفاع کوچه و بازار به طرز وحشیانه هدف قرار می گیرند که در این میان شیعه و سنی، مسلمان و غیرمسلمان برایشان فرقی نمی کند.

وی با بیان اهداف کلان کشتار مسلمان به دست گروهگ های تروریستی تصریح کرد: هدف آنان خدمت به سیاست هایی است که در اتاق فکر و اتاق های راهبردی بریتانیا و دول استعمارگر انجام می گیرد لذا فتوای تکفیر در اتاق های فکر غربی صادر می شود اما بلندگوی آن اندیشمندانی هستند که فریب افکار انحرافی را خورده اند.

دبیر گنگره جهانی خطر جریان های افراطی و تکفیری افزود: نقش جریان های تکفیری در گرو اسلام هراسی محقق می شود چراکه معقوله اسلام هراسی پیشینه ای با تاریخ اسلام دارد.

وی تصریح کرد: اتاق فکر و خط فرمان کشورهای اسلامی باید نظام سازی کنند چرا که  آمریکا با مهره سازی در کشورهای تحت سلطه خود سعی در نظام سازی و تضعیف ممالک اسلامی دارد.

حجت الاسلام المسلمین حکیم الهی با بیان این مطلب که دشمن برای تخریب اسلام و مسلمین متوسل به هر حربه ای می شود، افزود: استکبار جهانی با تفکر مخدوش ساختن چهره رحمانی توسط مسلمانان موفق به تحقق این تفکر نشده است چراکه مکتب اسلام از فرهنگ غنی برخوردار بوده و مجبور شده در نتیجه با استفاده از ظرفیت رسانه ای و ترویج پیام هایی همچون خشونت و مسلمان کشی در ملل اسلامی به مقاصد خویش دست یابد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم علمای اسلام نقش موثر خویش را در بیدار ساختن جوانان ایفا کنند و بتوانند ماهیت حرکت های ضد آموزه های اسلامی را بازگو کنند تا توطئه دشمنان باطل شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha