شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ کنگره تکفیر، چالش های پیش رو مسئولیت های علمای اسلام

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: برگزاری نشست ها و گردهمایی میان شیعه و سنی موجب وحدت و مودت میان مسلمین شده و نقشه های دشمنان را خنثی می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی امروز در همایش کنگره تکفیر، چالش های پیش رو مسئولیت های علمای اسلام، اظهار داشت: برگزاری همایشی با این محتوا و حضور علما، اندیشمندان دینی و روحانیون موجب نزدیکی و هم فکری بهتر و بیشتر در راستای مبارزه با افکار سلفی گری و تروریستی می شود.

وی افزود: امیدواریم در جهت همفکری جهان اسلام قدم های موثری برداشته شود، چراکه خداوند متعال به تکرار درباره حفظ وحدت و اتحاد و همچنین دوری از تفرقه دعوت کرده است لذا برگزاری نشست ها و گردهمایی های این چنینی موجب تقریب مذاهب و همدلی و اتحاد میان شیعه و سنی می شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه بیان داشت: علاوه بر آیات شریفه کلام الهی درباره حفظ وحدت و اتحاد مسلمین، سنت نبوی هم به این مسئله مهم تاکید داشته است لذا در مجامع روایی مذاهب اسلامی پیامبر اکرم(ص) همه امت اسلامی را به دوستی و دوری از تفرقه و نزاع فراخوانده است.

در ادامه این همایش، شیخ خمیس سعید محمد ماتاکا، معاون موسسه شیوخ و علمای تانزانیا، اذعان داشت: مودت و دوستی و بهره گیری از کلام ناب الهی موجب نزدیکی دل های مسلمین به یکدیگر می شود.

وی تصریح کرد: نباید اجازه نفوذ دشمنی ها و کینه و دوری مسلمین به دشمنان و استکبار جهانی داده شود.

وی اذعان داشت: دین اسلام ، دین رحمت، دوستی ها و امنیت و آرامش است، و خداوند متعال بارها مسلمین را به اتحاد و یک دلی فرا خوانده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha