چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ویژه نامه حضرت معصومه (س)

حوزه/ عضو هیئت مدیره انجمن شعر طلاب خواستار راه اندازی و ایجاد کنگره شعر حضرت معصومه(س) با محوریت شهر مقدس قم به عنوان آشیانه اهل بیت(ع) شد.

وحیده گرجی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن گرامیداشت دهه کرامت اظهار داشت: با توجه به این که شهر مقدس قم آشیانه اهل بیت(ع) و قطب شعر آیینی در کشور به شمار می رود ، حقیقتاً جای خالی کنگره شعر حضرت معصومه(س) در این شهر به شدت احساس می شود.

وی افزود: البته در سال های گذشته به مناسبت هایی چون ایام ولادت و یا ارتحال بانوی کرامت ، مراسم های شعرخوانی در حرم مطهر و یا اماکن دیگر برگزار شده اما کنگره شعر با تعاریف و اقتضائات خاص خود هنوز در خصوص حضرت معصومه(س) شکل نگرفته است.

این شاعر آیینی همچنین گفت: به شخصه از سال های قبل این مساله را دنبال می کردم و امروز هم نیاز است که با همت نهادهای فرهنگی و دینی این خواسته محقق شود که به یقین راه اندازی یک دبیرخانه فعال و پیگیر در این خصوص می تواند توأم با برکات و دستاوردهای فرهنگی و ادبی ارزشمندی باشد.

وی در ادامه با تاکید بر این که بی شک یکی از راه های تاثیرگذار در امر ترویج و تبیین سیره اهل بیت(ع) بهره گیری درست از ابزار شعر و ادبیات است، گفت: ما اگر به متون مذهبی خود و در راس آن ها قرآن کریم دقت کنیم، متوجه می شویم که از ادبی ترین کلمات در آن استفاده شده است به ویژه در قرآن که خیلی از آیات موزون و آهنگین هستند و همین امر نیز از جمله اعجازهای معنوی و ادبی کلام وحی به شمار می رود.

گرجی اضافه کرد: اساساً تجربه و ذائقه مخاطب نیز نشان داده که گرایش و میل به شعر و آثار منظوم در او بیشتر از آثار منثور است چه آن که شعر به جهت آهنگ و جذابیتی که به همراه دارد ناخودآگاه تاثیر بهتر و بیشتری بر عموم مخاطب از جمله نسل جوان دارد.

وی گفت: گرچه امروز دنیای ارتباطات و به خصوص شبکه های اجتماعی است، اما هنوز هم مردم ما به شعر و آثار منظوم علاقه زیادی دارند و ما باید بتوانیم از شعر و ادبیات نهایت استفاده را در جهت بیان اعتقادات و دفاع از دین و معنویت داشته باشیم.

وی افزود: به خصوص در رابطه با شخصیت ممتاز و کم نظیر حضرت فاطمه معصومه(س) که حق بزرگی بر گردن همه شیعیان و محبان اهل بیت(ع) به خصوص ما قمی ها دارند.

این شاعر آیینی بیان داشت: آنچه از شاعران آیینی انتظار می رود این که مقام و منزلت و کرامات حضرت معصومه(س) را با اشعار قوی و مستحکم و در عین حال به زبان روز بیان کنند و در این مسیر از خود حضرت نیز استمداد بطلند که در این راه مقدس موفق و سربلند باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha