جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسلمانان صلح طلح بدانند که کلیسای هم‌پیمان قدرتمند آنان است

حوزه/ اسقف سانچز با تاکید بر درستی سخنان پاپ فرانسیس مبنی براینکه اسلام دین خشونت نیست گفت: اما متاسفانه عده اندکی اصرار دارند به دیگران تحمیل کنند تفسیر آنان از اسلام تنها تفسیر درست است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، اسقف اعظم مارسلو سانچز سوروندو رئیس آکادمی پاپی علوم اجتماعی واتیکان در سخنانی گفت: در قرآن و حدیث آیاتی وجود دارد که عده‌ای تفسیر خشونت آمیز از آن‌ها می‌کنند. من به خودم این جسارت را نمی‌دهم که به مسلمانان بگویم چگونه دینشان را تفسیر کنند اما مسلمانانی که از درون جامعه اسلامی به تفاسیر مسالمت آمیز از دین گرایش دارند بدانند که هم‌پیمان و دوست قدرتمندی در کلیسای کاتولیک دارند که حاضر به همراهی آنان در این مسیر است.

اسقف سانچز که در همایش «مراقبه برای صلح» به میزبانی سازمان هندی هنر زندگی صحبت می‌کرد، با تاکید بر درستی سخنان پاپ فرانسیس مبنی براینکه اسلام دین خشونت نیست اظهارداشت: متاسفانه عده اندکی تروریست‌های مذهبی وجود دارند که در تبلیغاتشان اصرار دارند به دیگران تحمیل کنند که تفسیر آنان از اسلام تنها تفسیر درست اسلامی است. و متاسفانه این عده اندک در مقابل میلیاردها تن از پیروان اسلام که به دین مدارا و صلح معتقد هستند و مشروعیت این افراد را به رسمیت نمی‌شناسند قد علم کرده‌اند.

* مسلمانان قربانیان اصلی گروهک‌های تروریستی چون داعش در خاورمیانه هستند

وی افزود: مسلمانان نه تنها گناهکار خشونت‌هایی که به نام دین‌شان انجام می‌شود نیستند بلکه خودشان نیز قربانیان حوادث تروریستی چون حادثه 15 جولای در نیس بوده و اکثریت آنان قربانیان اصلی گروهک‌های تروریستی چون داعش در خاورمیانه هستند. بنابراین این وظیفه تمامی رهبران اخلاقی است تا در این زمانه تمام تلاش‌شان را برای آرام کردن این شرایط وخیم به کار ببرند.

اسقف سانچز در پایان گفت: در شرایط کنونی که تروریسم در سرتاسر دنیا ادامه دارد، وظیفه تک تک افراد است که صرف نظر از عقاید و اعتقادات شخصی با نهایت احتیاط عمل کنند و یادمان باشد که متوجه اصیل‌ترین احساسات خوب همسایگان‌مان باشیم و نه غرایز بد و منفی آن‌ها.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha