شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله ابوالحسن مهدوی

حوزه / نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حفظ قرآن کریم زمینه انس با قرآن را فراهم می‌کند، گفت: لازم است تا موج جلسات قرآنی برای انس هر چه بیشتر مردم با قرآن کریم در سراسر استان اصفهان ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی ظهر امروز در همایش تخصصی حافظان کل قرآن کریم اظهار کرد: 5 عمل در ارتباط با قرآن کریم انجام می‌شود یکی صحیح خواندن آن است که جلساتی در این ارتباط برگزار می‌شود ، دیگری جلسات صوت و لحن است که با هدف زیبا خواندن قرآن کریم برگزار می‌شود.
وی افزود: جلسات ترجمه قرآن کمتر برگزار می‌شود و کلاس‌های حفظ قرآن کریم به خوبی در حال فعالیت است البته جلسات تفسیر به صورت تخصصی در مراکز علمی دانشگاهی و حوزوی برگزار می شود، همچنین کتابت قرآن کریم در گذشته رایج بود و مرحوم آیت‌الله میر جهانی قرآن را کتابت کرده بود البته این موضوع در زمان کنونی کمتر دیده می‌شود.
نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: همه این 5 عمل در ارتباط با قرآن، مقدمه‌ای برای انس با قرآن است که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بیانات خود تأکید کردند که انس با قرآن کریم مقدمه‌ای برای عمل کردن به آن و عمل کردن به قرآن مقدمه‌ای برای تربیت انسان است.
وی با اشاره به ضرورت تدبیر در قرآن کریم گفت: فردی می‌تواند قرآن را بفهمد که حداقل بتوان از روی آن بخواند و با مفاهیم آن ارتباط برقرار کند، همچنین حفظ قرآن کریم بیشترین تأثیر را برای انس با قرآن دارد و زمینه خوبی را برای مأنوس شدن انسان با قرآن فراهم می‌سازد.
آیت‌الله مهدوی ابراز کرد: حافظان قرآن کریم می‌توانند به خوبی مردم با را قرآن آشنا و مأنوس سازند، تا زمینه فهم و درک بطن‌های قرآن برای آنان فراهم شود، البته لازم است موجی برای برپایی جلسات قرآنی در استان اصفهان باید راه اندازی شود.  
وی  گفت: همان‌گونه که زندانیان با شرایط خاصی با حفظ قرآن از زندان آزاد و یا در میزان مجازات آنان تخفیف داده می‌شود می‌توان طرحی را برای تشویق دانش‌آموزان ارائه داد، همچنین لازم است تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی و یا سایر مسئولان دولتی طرحی را برای ایجاد موج جلسات قرآنی برای انس مردم با قرآن کریم به ویژه جلسات حفظ قرآن ارائه دهند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان قرآن کریم عِدل اهل بیت‌(ع) کرد: همان‌گونه که مردم به اهل‌بیت(ع) علاقه دارند این علاقه را به قرآن کریم داشته باشند، اگر به اهل‌بیت(ع) علاقه داریم، باید آنان را بشناسیم و اگر به قرآن علاقه داریم باید به خوبی قرآن را بشناسیم و اسرار قرآن کریم را با انس با اهل‌بیت(ع) می‌توان درک کرد.
وی با اشاره  اهمیت حدیث "ثقلین" و اهتمام به آن گفت: داعشی‌ها اهل بیت(ع) را کنار گذاشتند و در حال انجام جنایت هستند، مانند این افراد پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) اهل‌بیت(ع) را کنار گذاشتند و کتاب خدا(قرآن کریم) را کافی دانستند و گمراه شدند.
انتهای پیام/۳۱۳/۳۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha