پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سمیعیان مدیر مدرسه امام رضا(ع)

حوزه/ امام رضا(ع) برای همه متصدیان نظام که با دولت‌های دیگر در تعامل هستند این درس را می‌دهند که بدون اینکه از مواضع خود عقب بنشینند با بهترین روش‌ها و با مسالمت‌آمیزترین شکل، از حق ملت دفاع کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سمیعیان در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» ضمن تبریک میلاد امام رضا(ع) و با اشاره به دوران حساس امام  هشتم(ع) گفت: در زمان امام رضا(ع)، مأمون با توجه به شناختی که از جایگاه امام(ع) داشت درصدد برآمد تا امام(ع) و شیعه را با روشی جدید و  به سبکی نرم تخریب کرده و به تعبیری شیعه را از بین ببرد.

وی بیان کرد: ازآنجایی‌که امام رضا(ع) امامت را از جانب خداوند دارد، با تدابیری بسیار ظریف و لطیف، مکتب اسلام و شیعه را نه‌تنها حفظ کرد، بلکه موجب رونق آن نیز شد.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) ابراز داشت: امام رضا(ع) چه در زمانی که در مدینه بودند و چه زمانی که به ظاهر ولایت‌عهدی را بر عهده داشتند از هر فرصتی مخصوصاً با استفاده از مناظره با علمای مذاهب دیگر، موجب حفظ تشیع شدند.

وی ادامه داد: امام رضا(ع) به ما یاد دادند که از هر فرصتی که پیش می‌آید به بهترین شکل برای ترویج مکتب اهل‌بیت(ع) استفاده کنیم، بدون اینکه حتی ذره‌ای از مواضع خود عقب بنشینیم.

حجت الاسلام و المسلمین سمیعیان گفت: امام رضا(ع) علاوه بر اینکه جلوی افراط و تفریط‌ها را می‌گرفتند، تمام تلاش خود را بر حفظ امت اسلامی انجام می‌دادند؛ امام هشتم شیعیان تمام سعی خود را کردند تا خونی از کسی ریخته نشود ولی درعین‌حال به بهترین شکل حقایق را بیان می‌کردند.

وی تصریح کرد: امام رضا(ع) برای همه متصدیان نظام که با دولت‌های دیگر در تعامل هستند این درس را دارند که بدون اینکه از مواضع خود عقب بنشینند با بهترین روش‌ها و با مسالمت‌آمیزترین شکل از حق ملت دفاع کنند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha