چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سیره رضوی

حوزه/مراسم جشنی به مناسبت میلاد امام رضا علیه السلام در امامزاده موسی مبرقع و چهل اختران با حضور شیفتگان مکتب اهل بیت (ع)برگزار شد.

به گزارش  خبرنگار خبر گزاری «حوزه»، حجت الاسلام دنیا دیده در مراسم جشن  میلاد امام رضا علیه السلام در امامزاده موسی مبرقع و چهل اخترانبه بیان فضایل و مناقب حضرت پرداخت و اظهار داشت:  یکی از بهترین مکان های که در ایام ولادت امام رضا علیه السلام می توان مراجعه کرد، حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و امام زادگان است که می توانیم عرض ادب و ارادت به ساحت مقدس علی ابن موسی الرضا علیه السلام را داشته باشیم.

وی با اشاره به برکت وجودی امام رضا علیه السلام در کشور اسلامی ایران  خاطر نشان ساخت: وجود امام زادگان در کشور اسلامی ایران به برکت وجودی  امام هشتم علیه السلام می باشد که به سبب تجدید پیمان و میثاق با حضرت به کشور آمدند  و همچنین از برکات هجرت حضرت معصومه و امام رضا این بود که تا روز قیامت این کشور اسلامی میزبان زوار این دو شخصیت دینی هستند.

حجت الاسلام دنیا دیده در پایان ابراز داشت: به برکت وجودی ایشان بود که امام زادگان همچون ستارگانی در سرتاسر ایران اسلامی نورانی کردند و هرجا که امام زادگان حضور دارند محل تجلی مکتب اهل بیت و رشد معارف ناب الهی و حیاط معنوی است، لذا ما مدیون امامزادگانی هستیم که آشنا با معارف اهل بیت(ع) بودند و به سبب آنان مردم را با معارف الهی و اهل بیت(ع) اشنا ساختند.

در ادامه  این مراسم حجت الاسلام اسکندری  از دیگر سخنرانان این مراسم بود که در سخنانی گفت:  ورو د امام رضا(ع) به کشور موجب تاثیرات فراوانی در دین و فرهنگ مردم داشت و عامل اصلی که مردم ایران به تشیع گرایش پیدا کردند وجود  امام رضا علیه السلام در این کشور بود.

وی با اشاره به منش و رفتار امام خاطر نشان ساخت: امام رضا علیه السلام شخصیتی بودند که توانستند  از بعد اخلاق و منطق دیدگاه ایرانی ها را تغییر دهند.

حجت الاسلام اسکندری در پایان خاطر نشان ساخت: فضیلت هرکسی به علم و رفتار است و اگر بخواهیم از کسی دم بزنیم، باید شخصیتش را بشناسیم وتمام چهار جوب علم و ادب اخلاق را از او یاد بگیریم  و به کسی افتخار کنیم که تفکر و اخلاقی بیاورد که در آن مکتبی در حد اعلا دارد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha