سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محسن ملک افضلی  - موسسه فرهنگ و آموزش اسلامی حکمت

حوزه/ رئیس موسسه الحکمه جامعه المصطفی(ص)، از تشکیل کمیته تدوین متون درسی ویژه دوره های کوتاه مدت المصطفی(ص) خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین ملک افضلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به  تشکیل کمیته تدوین متون درسی در المصطفی(ص) ابراز داشت:  موسسه الحکمه جامعه المصطفی(ص) العالمیه در راستای ماموریت و اهداف آموزشی خود، با توجه به اهمیت و ضرورت تدوین متون درسی ویژه دوره های کوتاه مدت و درخواست مکرر فراگیران مبنی بر ارائه متون درسی، اقدام به تولید متون درسی ویژه دوره های کوتاه مدت کرده که این  کمیته ای متشکل از معاون آموزش، دبیرکمیته، مدیران گروه های علمی، معاون پژوهش و برخی اساتید موسسه  می باشد.

وی در ادامه به بیان وظایف کمیته تدوین متون پرداخت و ابراز داشت : این کمیته ماموریت یافت به منظور نشر، ترویج و گسترش معارف اسلام ناب محمدی(ص) با توجه به ظرفیت‌ها و امکانات موجود و با در نظر گرفتن نیازها، اقتصائات و شرایط ویژه موسسه اقدام به تهیه متون درسی و آموزشی نماید.

رییس موسسه الحکمه جامعه المصطفی(ص) پرداختن به تولید متون آموزشی دینی را از ضروریات نظام آموزشی عنوان کرد و ابراز اشت: در جهان امروزی که بحران های هویتی و فرهنگی  در صدد رویگردان کردن انسان از معنویت  هستند، بیان ارزش های دینی که هدایت و سعادت انسان در گرو آن است، ضرورت ویژه پیدا می‌کند؛ لذا با توجه به اینکه متن درسی در تحقق اهداف نظام آموزش نقش اساسی و کیفی دارد و به عنوان یکی از مهم ترین مراجع و منابع برای یادگیری به شمار آمده و محور اصلی آموزش می‌باشد.

وی در پایان نشر دین اسلام را هدف جهان شمولی دانست و خاطر نشان ساخت: موسسه الحکمه جامعه المصطفی(ص)، رساندن پیام رسول گرامی (ص) و اهل بیت(ع) به جویندگان معرفت ناب محمدی(ص) در سرتاسر جهان و تدوین متون آموزشی و درسی را از ضروری ترین اقدامات در شرایط فعلی می داند؛ لذا این موسسه با توجه به شرایط و اقتضائات زمانی و تنوغ فراگیران از نظر ملیت، زبان،مذهب و... برنامه های همچون؛ بومی کردن کتب آموزشی، تولید متون اموزشی به زبان های مختلف، تولید متون و درسنامه و کتب اموزشی و... را در جهت کیفیت بخشی امر آموزش دنبال می‌کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha