جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حیدر همتی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه محمدیه تهران، دنیای طلبگی را دنیایی پر از پیچ و خم و در عین حال پر اهمیت دانست که موفقیت در آن، رضای خدا و سعادت دنیا و آخرت را به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین حیدر همتی، شب گذشته، همزمان با شام میلاد امام هشتم شیعیان، در دیدار جمعی از طلاب جدیدالورود مدرسه علمیه محمدیه تهران با استاد علی اکبر رشاد، رئیس شورای حوزه های علمیه استان تهران و تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع)، اظهار داشت: دنیای طلبگی، دنیایی پر از پیچ و خم و پر از آسیب های احتمالی پر خطر و در عین حال پر اهمیت و مهم است که موفقیت در آن، رضای خداوند و سعادت دنیا و آخرت را در پی خواهد داشت.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه تهران، با بیان این که طلبه با ورود به حوزه، در راه احیای امر ائمه اطهار(ع) قدم می گذارد، یادآور شد: در عین حال نبود مرشد و راهنما در این مسیر پر فراز و نشیب، سبب می شود تا بسیاری از طلاب در روند حرکت خود دچار آسیب شوند و لذا برای در امان ماندن از این آسیب ها و دسیسه های شیطان، باید همواره فرمایشات بزرگان و علما را مد نظر قرار دهیم.

وی در خصوص آمار طلاب مدرسه علمیه محمدیه تهران، گفت: در سال تحصیلی جدید 17 طلبه پایه یک را جذب کردیم که در حال حاضر در دوره اختبار و تثبیت به سر می بریم.

حجت الاسلام و المسلمین همتی گفت: در این دوره اختبار و تثبیت، سه تن از اساتید حوزه، برخی از آموزش ها را به طلاب جدیدالوورود ارائه می کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین بیش از 40 نفر از طلاب در پایه دو و پایه سه حوزه در سال تحصیلی جدید در مدرسه علمیه محمدیه تهران مشغول به تحصیل هستند که با طلاب جدید الورودی که امسال به این مدرسه اضافه شدند، در مجموع 60 طلبه علوم حوزوی را می گذرانند.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه، اضافه کرد: برای سال تحصیلی جدید، حجره ها و اتاق های مدرسه علمیه محمدیه را ساماندهی کردیم تا طلاب به صورت چند نفره در آنجا اسکان داده شوند.

وی گفت: برگزاری کلاس های احکام، تجوید، عقاید و ...، را در دستور کار قرار دادیم تا طلاب با مسائل مورد نیاز آشنا شوند؛ همچنین هفته ای یک جلسه نیز کلاس اخلاق را برای طلاب برگزار می کنیم و علاوه بر آن نیز اگر شب ها، اساتید حوزه به مدرسه علمیه محمدیه بیایند، در محفلی با حضور طلاب، در خدمت شان هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین همتی در پایان از برگزاری محفل اُنس با قرآن برای طلاب مدرسه علمیه محمدیه تهران خبر داد و گفت: بعضی روزها یک جزء از قرآن به صورت تک صفحه ای توسط طلاب خوانده می شود تا هم در مدرسه فضای قرآنی ایجاد شود و هم این که بحث روانخوانی قرآن طلاب، به مرور به سرانجام مطلوب و قابل قبولی برسد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha