جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شامی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه گفت: یکی از دغدغه‌های مهم حوزه‌های علمیه تحقق مطالبات مقام رهبری در خصوص تحول در حوزه علمیه است که این مهم نیازمند ایجاد زیرساخت‌های آموزشی است.

حجت الاسلام حسن شامی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در ارومیه، با اشاره به جایگاه پژوهش در حوزه‌های علمیه اظهار داشت: برای اینکه علم تحصیل شده از سوی طلاب، مفید واقع شود، نیازمند ابزاری است که می تواند بیان یا قلم باشد؛ قلم یک نوع ابزار است که علم با استفاده از آن حالت کاربردی پیدا ‌می‌کند.

وی افزود: تا زمانی که راه صحیح استفاده از این قلم، به کار برده نشود، نمی‌توان علم یاد گرفته شده را به مرحله عمل رساند؛ پژوهش در عرصه‌های مختلف سبب می‌شود ابزار قلم بهتر و درست تر استفاده شود؛ انسان به وسیله پژوهش می تواند تمام علمی که به دست آورده را به مرحله عمل برساند و بیان و قلم جز ضروریات علم می باشد.

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه تصریح کرد: هدف از تحصیل عام در حوزه‌های علمیه به کاربردن این علم در زندگی و مسائل مردم است و حضور در عرصه‌های بین المللی مستلزم آن است که با یادگیری بهتر پژوهش، علم را به تمام نقاط جهان ترویج داد و در تمام عرصه‌ها می‌توان پژوهش کرد؛ حتی پژوهش در بسیاری از موارد از بیان پیشی می گیرد.

وی بیان داشت: یکی از دغدغه‌های مهم حوزه‌های علمیه ترتیب‌ اثر و عمل به مطالبات مقام معظم رهبری بوده و تحول در حوزه‌های علمیه نیازمند شکستن موانع زیاد و ایجاد زمینه‌ها و زیرساخت ‌های مناسب است.

حجت الاسلام شامی گفت: تحقیقات و منابع سنت پایه و اساس دانش یک فیلسوف بوده و می‌توان روش‌ها و اسلوب‌های سنت را بدون تغییر در اصل آن‌ها تغییر و در حوزه‌ها رواج داد.

وی خاطرنشان کرد: از حوزه‌های علمیه انتظار می‌رود که کارگروه‌هایی تشکیل شود تا در عرصه‌های مختلف فعالیت و نیا‌زها را بررسی کنند و راه‌ حل‌های مناسب ارائه و در حوزه‌های علمیه تدریس شده تا حوزه‌ها به‌روز باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha