شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 391385
۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
حجت الاسلام سید عبدالله قدمی - حوزه کرمانشاه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) هرسین در آیین اختتامییه اختبار و تثبیت این مدرسه از طلاب خواست تا با استفاده از فرصت طلبگی در جهت پیشرفت خود و جامعه گام بردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام سید عبدالله قدمی در آئین اختتامیه دوره اختبار و تثبیت مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان هرسین با اشاره به حدیثی از امیرالمرمنین علی (ع) عنوان داشت: حضرت فرمودند: «إِنتهزوُا فُرَصَ الخیرِ فإِنَّها تَمُرُّ مَرَّ السَّحاب/ فرصت های نیک را غنیمت بشمارید به درستی که فرصت ها مانند گذر کردن ابر می گذرد».

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) هرسین خاطرنشان کرد: بزرگ ترین هنر زندگی، استفاده از فرصت های بی نظیری است که بر ما می گذرد؛ لذا فرصت طلبگی و سربازی امام زمان(عج) از همین فرصت هاست که باید این مهم را قدر دانست.

این استاد حوزه علمیه در ادامه افزود: فرصت عمر، گرانبهاترین امانتی است که خداوند به انسان هدیه داده تا با بهره گیری از آن به کمال انسانی رسیده و به مقام خلیفه الهی نائل شود.

وی مطرح کرد: در حالی که فرصت عمر، محدود و ناچیز و تکرارناپذیر است باید به گونه ای زندگی کرد که از لحاظ مادی و معنوی بیشترین بهره را به دست آورد؛ شرایط تحصیل در حوزه های علمیه چنین فرصتی را برای طلاب نوجوان و جوان فراهم نموده است که از این فرصت استفاده وافر را ببرند.

حجت الاسلام قدمی گفت: دوران نوجوانی و جوانی بهترین فرصت برای رسیدن به پیروزی های درخشان زندگی است، در جسم و جان نوجوان و جوانان به طور طبیعی سرمایه هایی وجود دارد که اگر به خوبی استفاده شوند می توانند موجبات خوش بختی وسعادتشان را تا پایان عمر فراهم آورند.

این استاد حوزه علمیه در پایان ابراز داشت: حضور در حوزه علمیه در محیط پاک و با معنویت، لحظات ویژه ای در عمر طلاب می باشند که در زمان های خاص و ارزشمندی از زندگی به وجود می آیند و باید به طور مضاعف به آنها توجه کرد، لذا طلاب باید از این فرصت طلبگی در جهت پیشرفت خود و جامعه استفاده نمایند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha