شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 391396
۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸
ضیافت ملکوت

حوزه/دوره تربیت اخلاقی «ضیافت ملکوت » از سوی دفتر امور تربیت اخلاقی معاونت تهذیب حوزه های علمیه برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» ، حجت الاسلام  سید حسن حسینی، با اشاره به اینکه طرح تربیت سازمانی یکی از برنامه هایی است که در دفتر امور تربیت اخلاقی از سال گذشته کلید خورده است اظهارداشت: در همین راستا مجموعه فعالیت های این دفتر ناظر به این طرح برنامه ریزی شده است.

وی افزود : برای نیل به این مهم برنامه ها و دوره هایی در نظر گرفته شده است که برگزاری دوره ضیافت ملکوت از جمله آن است.

مدیر دفتر امور تربیت اخلاقی معاونت تهذیب  گفت: در همین راستا طرح ضیافت ملکوت یک به منظور ارتقای سطح تربیت اخلاقی طلاب پایه های 3 تا 6 و به صورت کلاسی و کارگاهی تیرماه سال جاری با محوریت دو موضوع زی طلبگی و مدیریت تربیت اخلاقی در قم برگزار شد که در این طرح از هر استان، 4 طلبه از یک مدرسه به همراه معاون تهذیب آن مدرسه حضور داشتند.

وی ادامه داد: طرح ضیافت ملکوت دو نیز در همین راستا و با حضور  مدیر و 2 استاد مدارس علمیه طرح ضیافت یک کار خود را در مشهد مقدس آغاز کرده است .

حجت الاسلام  حسینی  بیان داشت : هماهنگی لازم با مراکز استانی جهت معرفی مدیران و اساتید مدارس پایلوت صورت گرفته و 25 مدرسه علمیه  در این دوره حضور دارند.

این استاد حوزه،  با اشاره به اهداف پایه ای این دوره ها مبنی بر ایجاد شورای تهذیبی در مدارس علمیه استان ها به عنوان محیط پایلوت طرح های تربیتی اخلاقی، تصریح کرد : اداره آموزش دفتر امور تربیت اخلاقی  با توجه به اینکه ایجاد بستر اجرایی جهت پیاده کردن طرح های اخلاقی در مدارس علمیه را هدف پایه ای در گام اول قرار داده است با برگزاری این دوره ها بنا دارد مهارت فعالیت های گروهی را در مدارس علمیه افزایش داده و دانش لازم را در حوزه های اخلاقی و تربیتی به مدیران و اساتیدی که قرار است این شورای تهذیبی در مدارس علمیه را اداره کنند، انتقال دهد.

وی با بیان این مطلب که هدف ما در  این طرح کادر سازی است، یادآور شد: این دوره به صورت کلاسی  نبوده بلکه به صورت هم اندیشی و کارگاهی برگزار  و در آن مباحث مورد نظر آسیب شناسی می شود.

مدیر دفتر امور تربیت اخلاقی معاونت تهذیب  با تاکید براینکه این دوره، جلسه اول بوده و در طول سال نیز ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد:  در این دوره از حضور اساتید برتر حوزه چون حجج الاسلام و المسلمین عبد الحمید واسطی و عالم زاده نوری نیز  بهره برده می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha