پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام مجید بنی عامریان

حوزه/ مدیر مدرسه امام خمینی(ره) سنقر گفت: طلاب در جهت رشد وموفقیت خود باید روز به روز نسبت به تقویت علم، فرهنگ و اخلاق جدیت لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام مجید بنی عامریان در مراسم اختتامیه دوره اختبار و تثبیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان سنقر اظهارداشت: طلاب در جهت رشد و موفقیت خود باید روز به روز نسبت به تقویت علم، فرهنگ و اخلاق جدیت لازم را داشته باشند.

مدیر مدرسه امام خمینی(ره) شهرستان سنقر اظهار داشت: طلاب و روحانیون چراغ راه و متصدی هدایت فکر و فرهنگ جامعه هستند؛ لذا در مرحله اول باید نسبت به کسب معارف دین، تدبر و تعلق در قرآن کریم و مطالعه زندگی علما و بزرگان دین اهتمام ویژه داشته باشند.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه تصریح کرد: یکی از وظایف طلاب خوب درس خواندن و مطالعه کردن است، مطالعه باید عمقی باشد در غیر این صورت، مطالعه سطحی از پیشرفت و رشد طلاب جلوگیری می کند.

وی در ادامه بیان داشت: تحقیق، مباحثه و مطالعه به طلبه معنا و مفهوم می بخشد، طلاب باید در تمام زمینه ها و عرصه ها آگاهی و اطلاعات قابل قبولی داشته باشند تا بتوانند در آینده جامعه را هدایت و راهنمایی کنند.

حجت الاسلام بنی عامریان تأکید کرد: قطعأ دانش آموختگانی که قدم در عرصه طلبگی می گذارند دارای استعداد والایی بوده، لذا خود را مجهز به سلاح علم و تقوا کنند و از هر فرصتی در جهت فراگیری علوم دینی استفاده کنند.

این استاد حوزه علمیه در بخشی دیگر از توصیه های خود به طلاب جدیدالورود ابراز داشت: قرائت قرآن، تفسیر و حدیث باید در رأس امور طلاب قرار گیرد، ائمه اطهار(علیهم السلام ) آثار و برکات فراوانی برای حوزه های علمیه به همراه دارند.

مدیر مدرسه امام خمینی(ره) شهرستان سنقر در پایان عنوان داشت: طلاب و روحانیون باید هرچه در توان دارند در راستای تقویت معنویت و ترویج اندیشه های دین به کار ببرند و زمینه های ظهور حضرت بقیه الله الأعظم را رقم زنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha